Zajęcia w czesnym
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Poznawanie nowych osób, słuchanie innych, rozumienie emocji, zapraszanie do zabawy, dzielenie się, to tylko niektóre sytuacje, z którymi dziecko musi się oswoić. Trening Umiejętności Społecznych uczy właśnie tego, jak radzić sobie w sytuacjach społecznych.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem.
Język angielski
Wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności. Dodatkowo pracujemy nad językiem z wykwalifikowanym lektorem, aby budować wiedzę i umiejętności lingwistyczne oraz nabywać płynności w komunikacji.
Sensoplastyka
Na zajęciach dzieci doświadczają świata poprzez smak, zapach, dotyk, wzrok, słuch i węch. Wykorzystując naturalne i bezpieczne składniki oraz doskonałą zabawę, stymulujemy ich neurony do pracy. Wszystko po to, aby rozbudzać kreatywność, ciekawość, ćwiczyć wrażliwość i poznawać świat.
Dogoterapia
Kontakt z psem, poznanie jego potrzeb, są dla dzieci bardzo wartościowe. Wzmacniają empatię względem zwierząt, są okazją do relaksacji, wyciszenia, a także znakomitą motywacją do poszerzania słownika czynnego, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.
Kuchcikowo
Warsztaty kulinarne kształtują u dzieci praktyczne umiejętności kulinarne, uczą zasad higieny i rozwijają umiejętność bezpiecznego posługiwania się przyborami kuchennymi. Podczas zajęć dzieci poznają zasady zdrowego odżywiania się, uczą się planowania i organizowania swoich działań oraz odkrywają nowe smaki i zapachy.
Hiszpański
Podczas zajęć z języka hiszpańskiego dzieci wprowadzane są w świat nowego języka poprzez zabawę, muzykę i ruch. Poznają podstawowe słowa i zwroty w języku hiszpańskim, takie jak powitania, kolory, liczby, zwierzęta czy części ciała. Uczestniczą w piosenkach, rymowankach i prostych dialogach, które pomagają im utrwalać nowe słownictwo w naturalny i przyjemny sposób. Zajęcia rozwijają ciekawość świata, pamięć, słuch oraz wrażliwość językową. Dzieci uczą się również otwartości na inne kultury i czerpią radość z nauki poprzez wspólną zabawę.
Zajęcia dydaktyczne na świeżym powietrzu
Zajęcia dydaktyczne w ogrodzie przedszkolnym odbywają się na świeżym powietrzu i obejmują różnorodne aktywności: gry i zabawy ruchowe, zajęcia matematyczne, plastyczne, językowe czy eksperymenty. Dzieci uczą się poprzez obserwację, działanie i zabawę, korzystając z przestrzeni ogrodu. Zajęcia wspierają rozwój ruchowy, poznawczy i społeczny, sprzyjają integracji grupy oraz pobudzają ciekawość i kreatywność. Kontakt z naturą i świeżym powietrzem dodatkowo wpływa pozytywnie na samopoczucie i zdrowie dzieci.
Arteterapia
Arteterapia to forma terapii, która wykorzystuje sztukę jako główny środek komunikacji i wyrazu. Dzieci malują, rysują, wyklejają, lepią z mas plastycznych i tworzą prace z różnorodnych materiałów. Podczas tworzenia mają możliwość wyrażenia siebie, odreagowania napięć i rozwijania swojej wyobraźni. Zajęcia sprzyjają rozwojowi emocjonalnemu, manualnemu i społecznemu, uczą cierpliwości, koncentracji oraz wiary we własne możliwości. Najważniejszy jest sam proces tworzenia, a nie efekt końcowy — dzięki czemu dzieci mogą swobodnie i bez oceniania pokazywać swoje emocje poprzez sztukę.
Gimnastyka – poprawna postawa ciała
Dzieci poznają zasady prawidłowej postawy ciała oraz dowiadują się, dlaczego warto o nią dbać. Uczestniczą w ćwiczeniach kształtujących prostą sylwetkę, prawidłowy sposób siedzenia, stania i chodzenia. Wykonują zabawy ruchowe rozwijające równowagę i koordynację. Dzieci uczą się, że aktywność fizyczna sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu.
Eksperymenty
Aktywności, podczas których dzieci eksperymentują, zadają pytania i odkrywają otaczający je świat poprzez sensoryczne doświadczenia. Te zabawy rozwijają ciekawość, umiejętność rozwiązywania problemów i kreatywne myślenie, pozwalając dzieciom na odkrywanie i zrozumienie różnych zjawisk i procesów.
Ogrody
Zajęcia mają edukować najmłodszych w zakresie działań ogrodniczych, wzbudzić zaciekawianie światem roślin oraz przybliżyć zagadnienia związane z procesem wzrostu, pielęgnacji oraz ochroną środowiska. Dzięki systematycznej pracy w ogrodzie dzieci nauczą się planowania, przewidywania oraz co najważniejsze odpowiedzialności i szacunku do pracy własnej i innych.
