Edukacja
Co wyróżnia nasze podejście w opiece i edukacji?
W naszej pracy opieramy się na trzech filarach pedagogicznych. Są to:
-
Doświadczanie
Samodzielne badanie otaczającego świata umożliwia uczenie się przez działanie oraz wzbudza u dzieci pozytywne emocje, które przekładają się na lepszą koncentrację i skuteczniejszą naukę.
-
Samodzielność
Dzięki nauce samodzielności dzieci rozwijają krytyczne myślenie i pewność siebie, nie boją się nowych sytuacji i wyzwań oraz chętniej angażują się w codzienne, małe obowiązki.
-
Komunikacja
Dobra komunikacja bazuje na dialogu i otwartym wyrażaniu swoich potrzeb i uczuć oraz uczy dzieci mądrego korzystania z nowoczesnych technologii.
Dlaczego tak ważne jest dla nas podejście
procesowe w twórczej pracy z dziećmi?
Chcemy angażować dzieci i zachęcać je do samodzielnego tworzenia swojej pracy, a nie odtwarzania czy kopiowania czyjegoś pomysłu. Podejście procesowe wpływa na całościowy rozwój.

Jak wygląda
to w praktyce?
- dzieci nieustannie podejmują decyzje dotyczące wyglądu pracy, używanych narzędzi czy technik wykonania,
- powstają unikalne, różniące się od siebie prace artystyczne,
- poprzez podejmowanie samodzielnych decyzji podczas tworzenia dzieci wyrażają swoje uczucia, myśli i pomysły,
- proces twórczy daje dzieciom więcej radości, satysfakcji i zaangażowania.

To nie tylko zabawa,
to o wiele więcej:
- to rozwój poznawczy, czyli nauka planowania, swobodnego eksperymentowania i koncentracji przez dłuższy czas,
- to rozwój komunikacji, czyli umiejętność opowiadania o stworzonej pracy, a także wyrażanie swojego rozumienia świata,
- to rozwój społeczny, czyli rozwijanie poczucia własnej wartości i współpracy z rówieśnikami,
- to rozwój emocjonalny, czyli doświadczanie swoich emocji i uczuć oraz wzmacnianie pewności siebie,
- to rozwój fizyczny, czyli rozwój małej i dużej motoryki.