Zajęcia w czesnym
Dziecięca matematyka według koncepcji prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Dzięki własnym doświadczeniom dziecko tworzy pojęcia matematyczne, rozwija umiejętności. Doświadczanie przyczynia się do rozwoju myślenia dziecka. Głównym celem programu jest natomiast wspomaganie rozwoju umysłowego najmłodszych i odpowiednie przygotowanie ich do podjęcia nauki w szkole.
Kodowanie na dywanie z robotyką
Naukę kodowania można rozpocząć już w wieku przedszkolnym. Istotą jest przecież logiczne myślenie, znajomość podstawowych pojęć matematycznych i zdolność koncentracji. Równolegle obok kodowania prowadzimy zajęcia z Robotami – Photonem i Genibotem.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Poznawanie nowych osób, słuchanie innych, rozumienie emocji, zapraszanie do zabawy, dzielenie się, to tylko niektóre sytuacje, z którymi dziecko musi się oswoić. Trening Umiejętności Społecznych uczy właśnie tego, jak radzić sobie w sytuacjach społecznych.
Język angielski
Wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności. Dodatkowo, trzy razy w tygodniu pracujemy nad językiem z wykwalifikowanym lektorem, aby budować wiedzę i umiejętności lingwistyczne oraz nabywać płynności w komunikacji.
Eksperymenty
Dzieci mają możliwość obcowania z chemią, fizyką i biologią. Mają możliwość przekonać się, że za wszelkimi niezwykłymi zdarzeniami z codziennego życia stoją prawa nauki. Eksperymentowanie rozbudza ciekawość, kształtuje krytyczne myślenie, umiejętność weryfikowania i wyciągania wniosków.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem.
Gimnastyka paluszkowa
Zabawy paluszkowe to połączenie treningu dłoni i palców oraz wierszy, rymowanek i piosenek. To choreografia dla słów. Pogłębiają zdolności koncentracji, uczą budowania zadań, usprawniają umiejętności komunikacyjne dziecka, usprawniają motorykę małą.
Sensoplastyka
Na zajęciach z sensoplastyki dzieci doświadczają świata poprzez smak, zapach, dotyk, wzrok, słuch i węch. Wykorzystując naturalne i bezpieczne składniki oraz doskonałą zabawę, stymulujemy ich neurony do pracy. Wszystko po to, aby rozbudzać kreatywność, budzić ciekawość, ćwiczyć wrażliwość i poznawać świat.
Bajkoterapia
Opowieść jest pierwotną i naturalną formą przekazu. Wykorzystując je w pracy z dziećmi, możemy rozbudzać wyobraźnię, pozwalać kształtować osobowość, budować zdolność do przeżywania uczuć i emocji, czy rozwijać empatię w relacjach z innymi.
Warsztaty plastyczno-recyklingowe
Zajęcia koncentrują się na tym, aby wykorzystywać niepotrzebne już materiały do tworzenia nowych przedmiotów i rozwiązań, dbając przy tym o otaczające nas środowisko. Jest to doskonałe połączenie treningu kreatywności, poczucia estetyki i motoryki małej.
Projekt „Recykling”
Projekt kształtuje postawy proekologiczne. Pokazuje możliwość powtórnego wykorzystania surowców wtórnych oraz wykonania z nich zabawek. Zajęcia wzmacnia kreatywność, samodzielność, poczucie sprawstwa oraz współpracy w grupie.
Projekt „Ekostrażnik”
Projekt kształtuje postawy proekologiczne. Pokazuje możliwość powtórnego wykorzystania surowców wtórnych oraz wykonania z nich zabawek. Zajęcia wzmacnia kreatywność, samodzielność, poczucie sprawstwa oraz współpracy w grupie.
Gimnastyka ogólnorozwojowa
Gimnastyka to ćwiczenia wszystkich partii ciała, a przy tym świetna zabawa, która wpływa nie tylko na wzmocnienie siły mięśni maluchów, ale także pomaga w budowaniu ich koordynacji ruchowej i kontroli nad własnym ciałem. Przede wszystkim są to jednak zajęcia, które kształtują zdrowe nawyki aktywnego spędzania czasu.
Profilaktyka logopedyczna
Nauka prawidłowego używania języka i całego aparatu mowy to proces wymagający czasu. Jest czymś całkowicie naturalnym, że czasem w tych zmaganiach potrzebne są dodatkowe, wesołe i angażujące ćwiczenia. Wszystko po to, aby wszelkie trudności przekuć w osiągnięcia i pomóc maluchowi w usprawnieniu jego umiejętności mowy, komunikacji i rozumienia.