Niepubliczny Żłobek i Przedszkole MegaMocni Stogi to nasza morska perła w koronie. Jej wnętrze, choć na suchym lądzie, pachnie dalekomorską przygodą. Pełno w nim miękkich puf i zakątków, w których można bawić się w chowanego albo po prostu schować się na drzemkę. Delikatne, estetyczne wykończenia wyciszają i cieszą oko, nie tylko rodziców, ale przede wszystkim naszych najmłodszych. To radość przebywania w pięknej, jasnej przestrzeni pełnej zabawek i pomocy dydaktycznych. MegaMocni Stogi posiadają duży ogród z placem zabaw dostosowany do potrzeb maluchów o niespożytej energii.
Nasza placówka to nowoczesny obiekt zlokalizowany w biurowcu Koga na Stogach. Dzięki położeniu przy trasie Majora Henryka Sucharskiego dojazd do naszego żłobka i przedszkola z Południowej Obwodnicy Gdańska zajmuje jedynie 5 minut. Jadąc w przeciwną stronę, tunelem pod Martwą Wisłą, w kolejne 5 minut znajdziemy się w Dolnym Wrzeszczu. MegaMocni Stogi to nie tylko doskonałe miejsce nie tylko dla mieszkańców Stogów, ale również Wrzeszcza, południowych dzielnic Gdańska i licznych podgdańskich miejscowości.
Gdzie nas znajdziesz?
Adres: Witolda Andruszkiewicza 5
80-601 Gdańsk
Telefon: +48 517 232 092
E-mail: stogi@megamocni.edu.pl
Godziny otwarcia: 6:00 – 17:00
Jak do nas dojechać?
Autobus:106, 158 do Przystanku Andruszkiewicza
Auto: Ogólnodostępny parking w pobliżu obiektu
DYREKCJA

Malwina Rulewska-Dunst
Dyrektor Żłobka i Przedszkola MegaMocni Stogi
Przeczytaj więcej
Wykształcenie wyższe zdobyła na kierunku Zarządzanie w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, gdzie zdobyła tytuł licencjata z Zarządzania Przedsiębiorstwem i magistra z Marketingu i Komunikacji Społecznej. Ukończyła również studia podyplomowe z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Karierę zawodową rozpoczęła w 2012 roku od założenia własnej działalności gospodarczej. Niedługo później została specjalistą ds. sprzedaży w TaksiCom. Od 2018 roku związana jest z Niepublicznymi Żłobkami i Przedszkolami Gdańsk. Początkowo pełniła funkcję Asystentki Dyrektora MegaMocni Zaspa, by w 2019 awansować na stanowisko Dyrektora Operacyjnego MegaMocni Stogi.

Joanna Wiśniewska
Zastępca Dyrektora Żłobka i Przedszkola MegaMocni Stogi
Przeczytaj więcej
Jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku filologia polska. Ukończyła także studia podyplomowe z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Poszerzała swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zarządzania oświatą oraz studiach magisterskich z pedagogiki rewalidacyjnej z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Swoją przygodę z nauczaniem rozpoczęła w 2017, pracując w polskiej szkole w Belgii, by później w 2019 roku rozpocząć pracę jako nauczyciel wychowawca w przedszkolu w Gdańsku. Do MegaMocnych dołączyła w czerwcu 2021.INFORMATOR RODZICA
Jesteś ciekawy co żłobkowicze i przedszkolaki robią w ciągu dnia? Czego potrzebuje Twoje dziecko idąc do placówki?
Pobierz informator rodzica, sprawdź plan dnia oraz z czego składa się wyprawka.
WYŻYWIENIE
Posiłki przygotowują kucharze i specjaliści-dietetycy z Gastrohouse Catering. Do sal podajemy je na talerzach. Dbamy o to, żeby jedzenie zawsze było świeże, zrównoważone i dostosowane do potrzeb rozwijającego się malucha.
Na urodzinowe okazje rodzice mogą zamówić torty wykonane z naturalnych i pełnowartościowych produktów. Oferta: COOLinarne studio, Bez cukrzenia, Must bake.
MEGAMOCNI STOGI
PRZEDSZKOLE
ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO
Klucz do uczenia się
To kompleksowy program dostosowany do indywidualnego poziomu rozwoju dziecka, mający na celu przygotowanie go do dalszych etapów edukacji. Oparty jest na wieloletnich badaniach psychologów i obserwacjach rozwoju dzieci w przedszkolu oraz na wczesnym etapie szkolnym. To zmiana podejścia do uczenia się, w którym dzieci zdobywają umiejętność „jak się uczyć”, w odróżnieniu od pamięciowego „czego się uczyć”. Klucz do uczenia spełnia wszystkie wymagania ministerialnej podstawy programowej dla nauczania przedszkolnego. Metody w nim stosowane pozwalają przygotować dziecko do dalszej drogi edukacyjnej w sposób stopniowy i dostosowany do jego potrzeb i rozwoju. A wszystko przy zastosowaniu narzędzi, pomocy dydaktycznych, które wciągają dziecko w angażujące, radosne ćwiczenia i zabawę.
Klucz do uczenia pozwala wspomagać rozwój w trzech obszarach umiejętności:
- POZNAWCZYCH (wiedza, kreatywność, rozwój inteligencji wielorakiej);
- KOMUNIKACYJNYCH (język, mowa ciała, wyrażanie siebie, współpraca z innymi);
- SAMOREGULACJI (rozpoznawanie i kontrola emocji, kontrola ciała, reagowanie na polecenia i bodźce w sposób świadomy).
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Poznawanie nowych osób, słuchanie innych, rozumienie emocji, zapraszanie do zabawy, dzielenie się, to tylko niektóre sytuacje, z którymi dziecko musi się oswoić. Trening Umiejętności Społecznych uczy właśnie tego, jak radzić sobie w sytuacjach społecznych. Pomaga zdobyć kompetencje, dzięki którym przedszkolaki łatwiej poradzą sobie później np. w szkole.
Warsztaty o emocjach
Radość, złość, strach czy fascynacja to emocje, które musimy nauczyć się rozpoznawać. Na zajęciach dzieci rozwijają wrażliwość emocjonalną, empatię, uczą się akceptować własną emocjonalność i odpowiednio reagować na emocje innych. Dzięki nauce o emocjach lepiej funkcjonują w grupie rówieśniczej.
Język angielski
Wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności. Dodatkowo, dwa razy w tygodniu pracujemy nad językiem z wykwalifikowanym lektorem, aby budować wiedzę i umiejętności lingwistyczne oraz nabywać płynności w komunikacji.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. To fizyczne doświadczanie muzyki za pośrednictwem wszystkich zmysłów. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem. To wielopoziomowa nauka i rozwój poprzez świetną zabawę!
Laboratorium
Dzieci mają możliwość obcowania z chemią, fizyką i biologią. Mają możliwość przekonać się, że za wszelkimi niezwykłymi zdarzeniami z codziennego życia stoją prawa nauki. Eksperymentowanie rozbudza ciekawość, kształtuje krytyczne myślenie, umiejętność weryfikowania i wyciągania wniosków.
Poranna gimnastyka
Intensywny dzień wypełniony odkrywaniem świata i poznawaniem samego siebie rozpoczynamy od lekkich wygibasów. Poranna gimnastyka to zestaw zabaw ruchowych, które pobudzają nie tylko rozwijające się ciało ale i kształtujący się umysł. To świetne przygotowanie do dalszych zabaw z rówieśnikami.
Zajęcia relaksacyjne z elementami jogi
Każde zajęcia to przede wszystkim wielka przygoda. Dzieci na zajęciach jogi udają zwierzątka zgodnie z nazwami pozycji, biorą udział w opowiadanych przez nauczyciela historiach. Uzyskują wszystkie korzyści płynące z jogi poprzez zabawę i radość na zajęciach.
Warsztaty plastyczno-recyklingowe
O wartości ekologii i tego, jak ważna jest troska o planetę, na której żyjemy, uczymy się wspólnie od najmłodszych lat. Na naszych warsztatach plastyczno-recyklingowych koncentrujemy się na tym, w jaki sposób wykorzystywać niepotrzebne już materiały do tworzenia nowych przedmiotów i rozwiązań. Pokazujemy jak można tchnąć nowe życie w stare przedmioty, dbając przy tym o otaczające nas środowisko. Jest to doskonałe połączenie treningu kreatywności, poczucia estetyki i motoryki małej.
Profilaktyka logopedyczna
Mówienie to bardzo trudne zadanie! Zwłaszcza, gdy dopiero uczymy się, w jaki sposób komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą słów. Aparat mowy składa się bowiem z wielu elementów, niezależnych mięśni i połączeń nerwowych, które razem stanowią instrument wymagający strojenia i wytrwałych przygotowań. To nie lada wyzwanie! Dzięki ćwiczeniom zaprojektowanym pod kątem angażowania mięśni oddechowych i aparatu mowy poprawna artykulacja nie będzie dla nas żadnym problemem w przyszłości.
Globalne czytanie
Czytanie globalne to czytanie całowyrazowe, polega na fotograficznym, holistycznym odczytywaniu całych słów bez dzielenia ich na sylaby lub litery. W ten sposób dzieci opanowują czytanie analityczno-syntetyczne. Takie czytanie rozwija prawą półkulę mózgu, która odpowiada za intuicyjny, nieschematyczny sposób rozumowania, a także pamięć wzrokową. Stymulując jej aktywność, sprawiamy, że dziecko lepiej zapamiętuje, szybciej czyta, potrafi znakomicie liczyć w pamięci, rozwija w sobie słuch muzyczny.
Bajkoterapia
Opowieść jest pierwotną i naturalną formą przekazu. Wykorzystując je w pracy z dziećmi, możemy rozbudzać wyobraźnię, pozwalać kształtować osobowość, budować zdolność do przeżywania uczuć i emocji, czy rozwijać empatię w relacjach z innymi. Pokonywanie przeciwności losu przez bohaterów staje się więc wzorcem do budowania wytrwałości i przezwyciężania własnych, codziennych przeszkód.
Kącik czytelniczy
W naszym kąciku czytelniczym skupiamy się na słowie pisanym. Pragniemy rozbudzić w naszych podopiecznych pasję i nawyk czytania książek. Czytamy na głos, by pomóc rozwijać i wzbogacać słownictwo dziecka, pozwolić osłuchać się z językiem, brzmieniem słów i konstrukcją gramatyczną. Otwieramy przed dziećmi drzwi do świata, w którym mogą odnaleźć spokój, nauczyć się rozróżniać emocje, nazywać zjawiska. Czytanie dłuższych form jest też nieocenione w budowaniu umiejętności długotrwałej koncentracji.
Gimnastyka paluszkowa
Zabawy paluszkowe to połączenie treningu dłoni i palców oraz wierszy, rymowanek i piosenek. To choreografia dla słów. Pogłębiają zdolności koncentracji, uczą budowania zadań, usprawniają umiejętności komunikacyjne dziecka, usprawniają motorykę małą. To najlepszy z możliwych wstęp do nauki pisania, a przy tym świetna zabawa, którą można powtarzać w domu z rodzicami i rodzeństwem.
Kodowanie na dywanie
Żyjemy w świecie pełnym kodów, dlatego naukę kodowania można rozpocząć już w wieku przedszkolnym. Istotą jest przecież logiczne myślenie, znajomość podstawowych pojęć matematycznych i zdolność koncentracji. Zajęcia wspierają holistyczny rozwój dziecka, w którym ważne są także kompetencje społeczne.
Klub gier planszowych
Jedna z większych wartości gier planszowych jest taka, że stwarzają one okazję do bezpośredniego kontaktu z innymi dziećmi. Dzięki nim dzieci rozwijają umiejętności przestrzegania reguł i zasad gry, rozwijają funkcje wzrokowe, słuchowe, dotykowe i poznawcze, ale przede wszystkim uczą zasad pracy w grupie. Dziecko poznaje zasady gry fair play oraz emocje, które towarzyszą wygranej, ale także przegranej.
Dogoterapia
Kontakt z psem, poznanie jego potrzeb, są dla dzieci bardzo wartościowe. Wzmacniają empatię względem zwierząt, są okazją do relaksacji, wyciszenia, a także znakomitą motywacją do poszerzania słownika czynnego, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.








Klucz do uczenia się
To kompleksowy program dostosowany do indywidualnego poziomu rozwoju dziecka, mający na celu przygotowanie go do dalszych etapów edukacji. Oparty jest na wieloletnich badaniach psychologów i obserwacjach rozwoju dzieci w przedszkolu oraz na wczesnym etapie szkolnym. To zmiana podejścia do uczenia się, w którym dzieci zdobywają umiejętność „jak się uczyć”, w odróżnieniu od pamięciowego „czego się uczyć”. Klucz do uczenia spełnia wszystkie wymagania ministerialnej podstawy programowej dla nauczania przedszkolnego. Metody w nim stosowane pozwalają przygotować dziecko do dalszej drogi edukacyjnej w sposób stopniowy i dostosowany do jego potrzeb i rozwoju. A wszystko przy zastosowaniu narzędzi, pomocy dydaktycznych, które wciągają dziecko w angażujące, radosne ćwiczenia i zabawę.
Klucz do uczenia pozwala wspomagać rozwój w trzech obszarach umiejętności:
- POZNAWCZYCH (wiedza, kreatywność, rozwój inteligencji wielorakiej);
- KOMUNIKACYJNYCH (język, mowa ciała, wyrażanie siebie, współpraca z innymi);
- SAMOREGULACJI (rozpoznawanie i kontrola emocji, kontrola ciała, reagowanie na polecenia i bodźce w sposób świadomy).
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Poznawanie nowych osób, słuchanie innych, rozumienie emocji, zapraszanie do zabawy, dzielenie się, to tylko niektóre sytuacje, z którymi dziecko musi się oswoić. Trening Umiejętności Społecznych uczy właśnie tego, jak radzić sobie w sytuacjach społecznych. Pomaga zdobyć kompetencje, dzięki którym przedszkolaki łatwiej poradzą sobie później np. w szkole.
Warsztaty o emocjach
Radość, złość, strach czy fascynacja to emocje, które musimy nauczyć się rozpoznawać. Na zajęciach dzieci rozwijają wrażliwość emocjonalną, empatię, uczą się akceptować własną emocjonalność i odpowiednio reagować na emocje innych. Dzięki nauce o emocjach lepiej funkcjonują w grupie rówieśniczej.
Język angielski
Wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności. Dodatkowo, dwa razy w tygodniu pracujemy nad językiem z wykwalifikowanym lektorem, aby budować wiedzę i umiejętności lingwistyczne oraz nabywać płynności w komunikacji.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. To fizyczne doświadczanie muzyki za pośrednictwem wszystkich zmysłów. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem. To wielopoziomowa nauka i rozwój poprzez świetną zabawę!
Laboratorium
Dzieci mają możliwość obcowania z chemią, fizyką i biologią. Mają możliwość przekonać się, że za wszelkimi niezwykłymi zdarzeniami z codziennego życia stoją prawa nauki. Eksperymentowanie rozbudza ciekawość, kształtuje krytyczne myślenie, umiejętność weryfikowania i wyciągania wniosków.
Poranna gimnastyka
Intensywny dzień wypełniony odkrywaniem świata i poznawaniem samego siebie rozpoczynamy od lekkich wygibasów. Poranna gimnastyka to zestaw zabaw ruchowych, które pobudzają nie tylko rozwijające się ciało ale i kształtujący się umysł. To świetne przygotowanie do dalszych zabaw z rówieśnikami.
Zajęcia relaksacyjne z elementami jogi
Każde zajęcia to przede wszystkim wielka przygoda. Dzieci na zajęciach jogi udają zwierzątka zgodnie z nazwami pozycji, biorą udział w opowiadanych przez nauczyciela historiach. Uzyskują wszystkie korzyści płynące z jogi poprzez zabawę i radość na zajęciach.
Warsztaty plastyczno-recyklingowe
O wartości ekologii i tego, jak ważna jest troska o planetę, na której żyjemy, uczymy się wspólnie od najmłodszych lat. Na naszych warsztatach plastyczno-recyklingowych koncentrujemy się na tym, w jaki sposób wykorzystywać niepotrzebne już materiały do tworzenia nowych przedmiotów i rozwiązań. Pokazujemy jak można tchnąć nowe życie w stare przedmioty, dbając przy tym o otaczające nas środowisko. Jest to doskonałe połączenie treningu kreatywności, poczucia estetyki i motoryki małej.
Profilaktyka logopedyczna
Mówienie to bardzo trudne zadanie! Zwłaszcza, gdy dopiero uczymy się, w jaki sposób komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą słów. Aparat mowy składa się bowiem z wielu elementów, niezależnych mięśni i połączeń nerwowych, które razem stanowią instrument wymagający strojenia i wytrwałych przygotowań. To nie lada wyzwanie! Dzięki ćwiczeniom zaprojektowanym pod kątem angażowania mięśni oddechowych i aparatu mowy poprawna artykulacja nie będzie dla nas żadnym problemem w przyszłości.
Globalne czytanie
Czytanie globalne to czytanie całowyrazowe, polega na fotograficznym, holistycznym odczytywaniu całych słów bez dzielenia ich na sylaby lub litery. W ten sposób dzieci opanowują czytanie analityczno-syntetyczne. Takie czytanie rozwija prawą półkulę mózgu, która odpowiada za intuicyjny, nieschematyczny sposób rozumowania, a także pamięć wzrokową. Stymulując jej aktywność, sprawiamy, że dziecko lepiej zapamiętuje, szybciej czyta, potrafi znakomicie liczyć w pamięci, rozwija w sobie słuch muzyczny.
Bajkoterapia
Opowieść jest pierwotną i naturalną formą przekazu. Wykorzystując je w pracy z dziećmi, możemy rozbudzać wyobraźnię, pozwalać kształtować osobowość, budować zdolność do przeżywania uczuć i emocji, czy rozwijać empatię w relacjach z innymi. Pokonywanie przeciwności losu przez bohaterów staje się więc wzorcem do budowania wytrwałości i przezwyciężania własnych, codziennych przeszkód.
Kącik czytelniczy
W naszym kąciku czytelniczym skupiamy się na słowie pisanym. Pragniemy rozbudzić w naszych podopiecznych pasję i nawyk czytania książek. Czytamy na głos, by pomóc rozwijać i wzbogacać słownictwo dziecka, pozwolić osłuchać się z językiem, brzmieniem słów i konstrukcją gramatyczną. Otwieramy przed dziećmi drzwi do świata, w którym mogą odnaleźć spokój, nauczyć się rozróżniać emocje, nazywać zjawiska. Czytanie dłuższych form jest też nieocenione w budowaniu umiejętności długotrwałej koncentracji.
Gimnastyka paluszkowa
Zabawy paluszkowe to połączenie treningu dłoni i palców oraz wierszy, rymowanek i piosenek. To choreografia dla słów. Pogłębiają zdolności koncentracji, uczą budowania zadań, usprawniają umiejętności komunikacyjne dziecka, usprawniają motorykę małą. To najlepszy z możliwych wstęp do nauki pisania, a przy tym świetna zabawa, którą można powtarzać w domu z rodzicami i rodzeństwem.
Kodowanie na dywanie
Żyjemy w świecie pełnym kodów, dlatego naukę kodowania można rozpocząć już w wieku przedszkolnym. Istotą jest przecież logiczne myślenie, znajomość podstawowych pojęć matematycznych i zdolność koncentracji. Zajęcia wspierają holistyczny rozwój dziecka, w którym ważne są także kompetencje społeczne.
Klub gier planszowych
Jedna z większych wartości gier planszowych jest taka, że stwarzają one okazję do bezpośredniego kontaktu z innymi dziećmi. Dzięki nim dzieci rozwijają umiejętności przestrzegania reguł i zasad gry, rozwijają funkcje wzrokowe, słuchowe, dotykowe i poznawcze, ale przede wszystkim uczą zasad pracy w grupie. Dziecko poznaje zasady gry fair play oraz emocje, które towarzyszą wygranej, ale także przegranej.
Dogoterapia
Kontakt z psem, poznanie jego potrzeb, są dla dzieci bardzo wartościowe. Wzmacniają empatię względem zwierząt, są okazją do relaksacji, wyciszenia, a także znakomitą motywacją do poszerzania słownika czynnego, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.

ZAJĘCIA DODATKOWE
Judo
Każdy, kto zetknął się bliżej z judo przyzna, że to znacznie więcej niż sztuka walki. To sztuka i sposób życia – buduje pewność siebie, odpowiedzialność, cierpliwość. Rozwija samodyscyplinę, punktualność i maniery. Do tego udoskonala siłę, szybkość, koordynację i orientację oraz uczy wartości tkwiącej w zdrowej rywalizacji. Wiek przedszkolny to idealny czas, by zacząć treningi.
Tańce z Bożeną Kowalską
Taniec jest środkiem wyrazu – łączy emocje, ruch, muzykę, koordynację w czasie i przestrzeni. Bożena Kowalska „Bożka” jest tancerką, choreografką i instruktorką z wieloletnim doświadczeniem. Uczy tańca poprzez zabawę i układy pobudzające wyobraźnię. Przede wszystkim zaś łączy potrzebę ruchu dziecka ze świadomością wpływania na niego.
Terapia logopedyczna
Nauka prawidłowego używania języka i całego aparatu mowy to proces wymagający czasu. Każde dziecko jest absolutnie unikatowe i rozwija mowę w swoim indywidualnym tempie. Jest czymś całkowicie naturalnym, że czasem w tych zmaganiach potrzebne są dodatkowe, wesołe i angażujące ćwiczenia. Zwłaszcza z ulubionym, doświadczonym i radosnym logopedą! Wszystko po to, aby wszelkie trudności przekuć w osiągnięcia i pomóc maluchowi w usprawnieniu jego umiejętności mowy, komunikacji i rozumienia.
Wesoła piłka
To zajęcia sportowe z elementami piłki nożnej prowadzone przez doświadczonego trenera. Głównym celem jest harmonijny rozwój sportowy dziecka zgodny z jego planem dnia. Zajęcia z piłką poprawiają koordynację, zwiększają możliwości motoryczne i uczą pozytywnej rywalizacji.


Judo
Każdy, kto zetknął się bliżej z judo przyzna, że to znacznie więcej niż sztuka walki. To sztuka i sposób życia – buduje pewność siebie, odpowiedzialność, cierpliwość. Rozwija samodyscyplinę, punktualność i maniery. Do tego udoskonala siłę, szybkość, koordynację i orientację oraz uczy wartości tkwiącej w zdrowej rywalizacji. Wiek przedszkolny to idealny czas, by zacząć treningi.
Tańce z Bożeną Kowalską
Taniec jest środkiem wyrazu – łączy emocje, ruch, muzykę, koordynację w czasie i przestrzeni. Bożena Kowalska „Bożka” jest tancerką, choreografką i instruktorką z wieloletnim doświadczeniem. Uczy tańca poprzez zabawę i układy pobudzające wyobraźnię. Przede wszystkim zaś łączy potrzebę ruchu dziecka ze świadomością wpływania na niego.
Terapia logopedyczna
Nauka prawidłowego używania języka i całego aparatu mowy to proces wymagający czasu. Każde dziecko jest absolutnie unikatowe i rozwija mowę w swoim indywidualnym tempie. Jest czymś całkowicie naturalnym, że czasem w tych zmaganiach potrzebne są dodatkowe, wesołe i angażujące ćwiczenia. Zwłaszcza z ulubionym, doświadczonym i radosnym logopedą! Wszystko po to, aby wszelkie trudności przekuć w osiągnięcia i pomóc maluchowi w usprawnieniu jego umiejętności mowy, komunikacji i rozumienia.
Wesoła piłka
To zajęcia sportowe z elementami piłki nożnej prowadzone przez doświadczonego trenera. Głównym celem jest harmonijny rozwój sportowy dziecka zgodny z jego planem dnia. Zajęcia z piłką poprawiają koordynację, zwiększają możliwości motoryczne i uczą pozytywnej rywalizacji.

MEGAMOCNI STOGI
ŻŁOBEK
ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO






Zabawy fundaMentalne
Jest to podstawowy program wykorzystywany przez nas w Niepublicznym Żłobku MegaMocni i na nim opierają się wszystkie nasze zajęcia. Kluczem jest nauka i rozwój poprzez zabawę.
Program Zabaw fundaMentalnych rozwija dziecko w 10 podstawowych obszarach:
- Sfera językowa: mówienie, czytanie, pisanie;
- Matematyka: liczenie, mierzenie, granie;
- Sprawność fizyczna: taniec, ruch, gimnastyka;
- Przestrzenność: postrzeganie, gry przestrzenne, kolory;
- Wartości: szczerość, szacunek, odwaga, odpowiedzialność;
- Muzyka: śpiew, gra, poezja;
- Własna wartość: pewność, celowość, przynależność;
- Sfera duchowa: wrażliwość, intuicyjność, ideowość;
- Myślenie: kreatywne, racjonalne, logiczne; uwaga, koncentracja, wyobraźnia;
- Komunikacja: kontakty z innymi, dzielenie się, współpraca, nauczanie.
Ruch rozwijający Weroniki Sherborne
Ćwicząc z drugim człowiekiem maluch uczy się współpracy, nawiązywania kontaktu, dzielenia radości z innymi (umiejętności społeczne). Dodatkowo dziecko nabiera zaufania do siebie i do opiekuna, buduje poczucie sprawstwa (umiem to zrobić) i poczucie własnej wartości (jestem ważny/ważna). Poczucie bezpieczeństwa w kontakcie z partnerem zabawy wyzwala twórczą energię.
Zajęcia relaksacyjne z elementami JOGI
Każde zajęcia to przede wszystkim wielka przygoda. Dzieci na zajęciach jogi udają zwierzątka zgodnie z nazwami pozycji, biorą udział w opowiadanych przez nauczyciela historiach. Uzyskują wszystkie korzyści płynące z jogi poprzez zabawę i radość na zajęciach.
Zabawy paluszkowe
Zabawy paluszkowe to połączenie treningu dłoni i palców oraz wierszy, rymowanek i piosenek. To choreografia dla słów. Pogłębiają zdolności koncentracji, uczą budowania zadań, usprawniają umiejętności komunikacyjne dziecka, usprawniają motorykę małą. To najlepszy z możliwych wstęp do nauki pisania, a przy tym świetna zabawa, którą można powtarzać w domu z rodzicami i rodzeństwem.
Sensoplastyka dla smyka
Gdyby nie one, nie bylibyśmy w stanie odnaleźć się w czasie i przestrzeni, nie moglibyśmy odbierać sygnałów docierających do nas ze świata zewnętrznego. Mowa tu o zmysłach. Na zajęciach z sensoplastyki nasi mali eksploratorzy doświadczają świata poprzez smak, zapach, dotyk, wzrok, słuch i węch. Wykorzystując naturalne i bezpieczne składniki oraz doskonałą zabawę, stymulujemy ich neurony do pracy. Wszystko po to, aby rozbudzać kreatywność, budzić ciekawość, ćwiczyć wrażliwość i poznawać świat.
Język angielski
Język współczesnego świata, który zdominował międzynarodową komunikację. W oparciu o prace naukowe wiemy, że im wcześniej mamy kontakt z językiem obcym, tym łatwiej przychodzi nam jego używanie w dorosłym życiu. W MegaMocnych wykorzystujemy tę wiedzę i wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności, w zabawy paluszkowe, zajęcia muzyczno-ruchowe, czytanej bajki. Na tym etapie najważniejsze jest osłuchanie się z językiem obcym, bez konieczności rozumienia słów. Dzięki temu, język angielski stanie się dla dziecka naturalnym, drugim językiem.
Muzyka wokół nas
Dźwięk wprawia w ruch materię, oddziałuje na człowieka, otula i porusza. Dzieci czują to instynktownie – z ciekawością poznają nowe melodie, z uśmiechem i radością witają znajome dźwięki. Nasze zabawy muzyczne to zajęcia muzyczno-ruchowe pomagające rozwijać motorykę dziecka, jego poczucie rytmu w tańcu i grze na instrumentach. Oswajają z różnorodnością dźwięków, kształtują wrażliwość.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. To fizyczne doświadczanie muzyki za pośrednictwem wszystkich zmysłów. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem. To wielopoziomowa nauka i rozwój poprzez świetną zabawę!
Wierszyki masażyki
Masażyki to forma zabawy oparta na zmyśle dotyku. Bazują na naturalnej aktywności dzieci. Służą odprężeniu, przeżywaniu radości, uczeniu się kontaktu fizycznego poprzez głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne poklepywanie. Wierszyki pomagają w rozwijaniu wyobraźni, uczą orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki. Ponadto rozwijają umiejętności koncentracji uwagi i odprężenia się.
Słowa w akcji – zabawy logopedyczne
Mówienie to bardzo trudne zadanie! Zwłaszcza, gdy dopiero uczymy się, w jaki sposób komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą słów. Dzieci posługują się planszami i obrazki, aktywnie nimi operując, uczą się nazywać, rozpoznawać i wykorzystywać poznawane elementy językowe w działaniu.
Zabawy z piłką
Ćwiczenia z piłką pozwalają rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową, zdolność spostrzegania, orientację w schemacie własnego ciała, świadomość przestrzeni i odległości. Zabawy z piłką przygotowują dzieci do gier sportowych, wnoszą wiele radości i rozwijają umiejętność pozytywnej rywalizacji.
Zabawy z chustą Klanza
Kolorowa chusta ma kształt koła, ale może przybierać różne formy, zawsze jednak dostarcza wiele możliwości do zabawy. Ułatwia wzajemne poznawanie się, współdziałanie w grupie, doskonali spostrzegawczość i refleks, ćwiczy poczucie rytmu.
Zabawy fundaMentalne
Jest to podstawowy program wykorzystywany przez nas w Niepublicznym Żłobku MegaMocni i na nim opierają się wszystkie nasze zajęcia. Kluczem jest nauka i rozwój poprzez zabawę.
Program Zabaw fundaMentalnych rozwija dziecko w 10 podstawowych obszarach:
- Sfera językowa: mówienie, czytanie, pisanie;
- Matematyka: liczenie, mierzenie, granie;
- Sprawność fizyczna: taniec, ruch, gimnastyka;
- Przestrzenność: postrzeganie, gry przestrzenne, kolory;
- Wartości: szczerość, szacunek, odwaga, odpowiedzialność;
- Muzyka: śpiew, gra, poezja;
- Własna wartość: pewność, celowość, przynależność;
- Sfera duchowa: wrażliwość, intuicyjność, ideowość;
- Myślenie: kreatywne, racjonalne, logiczne; uwaga, koncentracja, wyobraźnia;
- Komunikacja: kontakty z innymi, dzielenie się, współpraca, nauczanie.
Ruch rozwijający Weroniki Sherborne
Ćwicząc z drugim człowiekiem maluch uczy się współpracy, nawiązywania kontaktu, dzielenia radości z innymi (umiejętności społeczne). Dodatkowo dziecko nabiera zaufania do siebie i do opiekuna, buduje poczucie sprawstwa (umiem to zrobić) i poczucie własnej wartości (jestem ważny/ważna). Poczucie bezpieczeństwa w kontakcie z partnerem zabawy wyzwala twórczą energię.
Zajęcia relaksacyjne z elementami JOGI
Każde zajęcia to przede wszystkim wielka przygoda. Dzieci na zajęciach jogi udają zwierzątka zgodnie z nazwami pozycji, biorą udział w opowiadanych przez nauczyciela historiach. Uzyskują wszystkie korzyści płynące z jogi poprzez zabawę i radość na zajęciach.
Zabawy paluszkowe
Zabawy paluszkowe to połączenie treningu dłoni i palców oraz wierszy, rymowanek i piosenek. To choreografia dla słów. Pogłębiają zdolności koncentracji, uczą budowania zadań, usprawniają umiejętności komunikacyjne dziecka, usprawniają motorykę małą. To najlepszy z możliwych wstęp do nauki pisania, a przy tym świetna zabawa, którą można powtarzać w domu z rodzicami i rodzeństwem.
Sensoplastyka dla smyka
Gdyby nie one, nie bylibyśmy w stanie odnaleźć się w czasie i przestrzeni, nie moglibyśmy odbierać sygnałów docierających do nas ze świata zewnętrznego. Mowa tu o zmysłach. Na zajęciach z sensoplastyki nasi mali eksploratorzy doświadczają świata poprzez smak, zapach, dotyk, wzrok, słuch i węch. Wykorzystując naturalne i bezpieczne składniki oraz doskonałą zabawę, stymulujemy ich neurony do pracy. Wszystko po to, aby rozbudzać kreatywność, budzić ciekawość, ćwiczyć wrażliwość i poznawać świat.
Język angielski
Język współczesnego świata, który zdominował międzynarodową komunikację. W oparciu o prace naukowe wiemy, że im wcześniej mamy kontakt z językiem obcym, tym łatwiej przychodzi nam jego używanie w dorosłym życiu. W MegaMocnych wykorzystujemy tę wiedzę i wplatamy język angielski w cykl naszych codziennych aktywności, w zabawy paluszkowe, zajęcia muzyczno-ruchowe, czytanej bajki. Na tym etapie najważniejsze jest osłuchanie się z językiem obcym, bez konieczności rozumienia słów. Dzięki temu, język angielski stanie się dla dziecka naturalnym, drugim językiem.
Muzyka wokół nas
Dźwięk wprawia w ruch materię, oddziałuje na człowieka, otula i porusza. Dzieci czują to instynktownie – z ciekawością poznają nowe melodie, z uśmiechem i radością witają znajome dźwięki. Nasze zabawy muzyczne to zajęcia muzyczno-ruchowe pomagające rozwijać motorykę dziecka, jego poczucie rytmu w tańcu i grze na instrumentach. Oswajają z różnorodnością dźwięków, kształtują wrażliwość.
Rytmika
Rytmika to zajęcia, które poprzez dźwięk i ruch usprawniają koordynację, kształtują wrażliwość, oswajają z wystąpieniami publicznymi. To fizyczne doświadczanie muzyki za pośrednictwem wszystkich zmysłów. Dzieci uczą się rytmu i tempa, wpływu bodźców dźwiękowych, śpiewu, gry na instrumentach, łączenia dźwięku z ruchem. To wielopoziomowa nauka i rozwój poprzez świetną zabawę!
Wierszyki masażyki
Masażyki to forma zabawy oparta na zmyśle dotyku. Bazują na naturalnej aktywności dzieci. Służą odprężeniu, przeżywaniu radości, uczeniu się kontaktu fizycznego poprzez głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne poklepywanie. Wierszyki pomagają w rozwijaniu wyobraźni, uczą orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki. Ponadto rozwijają umiejętności koncentracji uwagi i odprężenia się.
Słowa w akcji – zabawy logopedyczne
Mówienie to bardzo trudne zadanie! Zwłaszcza, gdy dopiero uczymy się, w jaki sposób komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą słów. Dzieci posługują się planszami i obrazki, aktywnie nimi operując, uczą się nazywać, rozpoznawać i wykorzystywać poznawane elementy językowe w działaniu.
Zabawy z piłką
Ćwiczenia z piłką pozwalają rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową, zdolność spostrzegania, orientację w schemacie własnego ciała, świadomość przestrzeni i odległości. Zabawy z piłką przygotowują dzieci do gier sportowych, wnoszą wiele radości i rozwijają umiejętność pozytywnej rywalizacji.
Zabawy z chustą Klanza
Kolorowa chusta ma kształt koła, ale może przybierać różne formy, zawsze jednak dostarcza wiele możliwości do zabawy. Ułatwia wzajemne poznawanie się, współdziałanie w grupie, doskonali spostrzegawczość i refleks, ćwiczy poczucie rytmu.

ZAJĘCIA DODATKOWE

Dogoterapia
Kontakt z psem, poznanie jego potrzeb, są dla dzieci bardzo wartościowe. Wzmacniają empatię względem zwierząt, są okazją do relaksacji, wyciszenia, a także znakomitą motywacją do poszerzania słownika czynnego, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.
Warsztaty recyklingowo-plastyczne
Pobudzanie wrażliwości ekologicznej warto zacząć od małego. Dzieci korzystając z materiałów wtórnych w swoich pracach uczą się odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie. Warsztaty rozwijają kreatywność, wyobraźnię, zdolności manualne oraz ekspresję twórczą i plastyczną.
Eksperymenty
Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi odkrywcami. Działania badawcze są kreatywne, dzięki czemu dzieci poszerzają swoją wiedzę, uruchomiają wyobraźnię, koncentrację uwagi, spostrzegawczość, wytrwałość, mogą pokonywać przeszkody i próbować różnych możliwości. Wykonywane eksperymenty zachęcają do myślenia, porównywania i dają wiele radości.
Dogoterapia
Kontakt z psem, poznanie jego potrzeb, są dla dzieci bardzo wartościowe. Wzmacniają empatię względem zwierząt, są okazją do relaksacji, wyciszenia, a także znakomitą motywacją do poszerzania słownika czynnego, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.
Warsztaty recyklingowo-plastyczne
Pobudzanie wrażliwości ekologicznej warto zacząć od małego. Dzieci korzystając z materiałów wtórnych w swoich pracach uczą się odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie. Warsztaty rozwijają kreatywność, wyobraźnię, zdolności manualne oraz ekspresję twórczą i plastyczną.
Eksperymenty
Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi odkrywcami. Działania badawcze są kreatywne, dzięki czemu dzieci poszerzają swoją wiedzę, uruchomiają wyobraźnię, koncentrację uwagi, spostrzegawczość, wytrwałość, mogą pokonywać przeszkody i próbować różnych możliwości. Wykonywane eksperymenty zachęcają do myślenia, porównywania i dają wiele radości.
