DLA RODZICA

O TOBIE

Możesz nie zdawać sobie sprawę z faktu, że Twoja obecność tutaj mówi o Tobie naprawdę wiele. Twoją głowę zaprzątają zapewne myśli, gdzie Twoje dziecko będzie szczęśliwe, bezpieczne, otoczone opieką, podczas gdy Ty będziesz realizować i spełniać się w życiowych rolach, które obejmujesz „po godzinach” pełnienia najbardziej wymagającej z ról – bycia rodzicem.

Skoro tu jesteś, oznacza to, że troszczysz się i zależy Ci, aby maleńki jeszcze człowiek, którego stworzyłeś, otrzymał najlepszy start w przyszłość. Chcesz, żeby był szczęśliwy, niezależnie od ścieżki, którą wybierze. Wiesz jednak dobrze, że zanim ten moment nadejdzie, czeka go jeszcze  długa droga, na którą należy zaopatrzyć się we wszelkie niezbędne pomoce i wiedzę.

Jesteśmy tu, żeby powiedzieć Ci – świetna robota! Absolutnie nikt, nie zrobiłby tego lepiej od Ciebie! Dalej nie musisz iść już sam. Jesteśmy tu dla Ciebie, troskliwi i uważni. Mamy narzędzia, umiejętności, wiedzę i doświadczonych specjalistów. Jesteśmy po to, aby wspomóc Cię w przygotowaniu Twojego dziecka, by kiedyś samodzielnie wyruszyło własną życiową drogą.

Zaczniesz z nami od pierwszego kroku?

Możesz nie zdawać sobie sprawę z faktu, że Twoja obecność tutaj mówi o Tobie naprawdę wiele. Twoją głowę zaprzątają zapewne myśli, gdzie Twoje dziecko będzie szczęśliwe, bezpieczne, otoczone opieką, podczas gdy Ty będziesz realizować i spełniać się w życiowych rolach, które obejmujesz „po godzinach” pełnienia najbardziej wymagającej z ról – bycia rodzicem.

Skoro tu jesteś, oznacza to, że troszczysz się i zależy Ci, aby maleńki jeszcze człowiek, którego stworzyłeś, otrzymał najlepszy start w przyszłość. Chcesz, żeby był szczęśliwy, niezależnie od ścieżki, którą wybierze. Wiesz jednak dobrze, że zanim ten moment nadejdzie, czeka go jeszcze  długa droga, na którą należy zaopatrzyć się we wszelkie niezbędne pomoce i wiedzę.

Jesteśmy tu, żeby powiedzieć Ci – świetna robota! Absolutnie nikt, nie zrobiłby tego lepiej od Ciebie! Dalej nie musisz iść już sam. Jesteśmy tu dla Ciebie, troskliwi i uważni. Mamy narzędzia, umiejętności, wiedzę i doświadczonych specjalistów. Jesteśmy po to, aby wspomóc Cię w przygotowaniu Twojego dziecka, by kiedyś samodzielnie wyruszyło własną życiową drogą.

Zaczniesz z nami od pierwszego kroku?

ODPOWIEDZI NA WASZE PYTANIA

Do żłobka zapraszamy dzieci od 20. tygodnia do 3. roku życia. Do przedszkola przyjmujemy maluchy powyżej 2,5 lat.

Nasze placówki otwarte są od poniedziałku do piątku w następujących godzinach:
MegaMocni Gościcino 6:30 – 17:30
MegaMocni Chełm 6:00 – 18:00
MegaMocni Jasień 6.30 – 17.30
MegaMocni Stogi 6:00 – 17:00
MegaMocni Strzyża 6:30 – 17:30
MegaMocni Suchanino 6:30 – 17:30
MegaMocni Zaspa: 6.30 – 17.30

Przerwa wakacyjna przewidziana jest w następujących terminach:
MegaMocni Gościcino: 2.08 – 13.08
MegaMocni Chełm: 2.08 – 13.08
MegaMocni Jasień: 19.07 – 30.07
MegaMocni Stogi: 09.08 – 20.08
MegaMocni Strzyża: 2.08 – 13.08
MegaMocni Suchanino: 2.08 – 13.08
MegaMocni Zaspa: 16.08 – 27.08

Domowe, pyszne posiłki przygotowywane są z uwzględnieniem potrzeb rozwijającego się dziecka, przez dietetyków i specjalistów z Gastrohause catering. Posiłki przygotowywane są w kuchni, zlokalizowanej przy naszej placówce MegaMocni Chełm. Uwzględniają indywidualne potrzeby, w tym diety specjalistyczne związane z alergiami, jadłospisy bezglutenowe i bezmleczne.

Ilość i rodzaj zajęć dodatkowych zależy od zainteresowania grup. Oferta różni się w zależności od lokalizacji MegaMocnych. Dokładne informacje znajdują się w zakładkach poszczególnych placówek. Jako zajęcia dodatkowe oferujemy m.in. język angielski, świadomy ruch oraz rozmaite zajęcia sportowe, w tym sztuki walki. Planujemy wprowadzić zajęcia z tenisa. W czasie trwania obostrzeń sanitarno-epidemiologicznych część zajęć prowadzona jest w trybie online. Niektóre z nich zostały zawieszone do czasu odwołania ograniczeń.

Wystarczy wysłać wypełniony formularz zgłoszeniowy, który znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce wybranej placówki.

Rekrutacja w Prywatnych Żłobkach i Przedszkolach MegaMocni trwa przez cały rok i zależy od dostępności wolnych miejsc w danym obiekcie. W oddziałach publicznych rekrutacja podlega zasadom wyznaczonym przez urząd miasta lub urząd gminy właściwy dla danego oddziału.

Wejścia do naszych obiektów zabezpieczone są domofonem. Każda placówka posiada monitoring oraz wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie obostrzeń sanitarno-epidemiologicznych. W czasie spacerów, gdy przebywają poza naszymi obiektami, dzieci noszą odblaskowe kamizelki.

Tak! Serdecznie zapraszamy. Wizytę w naszym obiekcie można odbyć po wcześniejszym kontakcie z dyrektorem danej placówki.

Oferujemy 3 rodzaje pakietów godzinowych: 25h, 50h oraz 100h do wykorzystania w konkretnym miesiącu. Dokładny regulamin znajduje się tutaj: Regulamin Pakietów Godzinowych. W razie pytań czy chęci zakupu pakietów, prosimy o kontakt z daną placówką: KONTAKT.

Do żłobka zapraszamy dzieci od 20. tygodnia do 3. roku życia. Do przedszkola przyjmujemy maluchy powyżej 2,5 lat.

Nasze placówki otwarte są od poniedziałku do piątku w następujących godzinach:
MegaMocni Gościcino 6:30 – 17:30
MegaMocni Chełm 6:00 – 18:00
MegaMocni Jasień 6.30 – 17.30
MegaMocni Stogi 6:00 – 17:00
MegaMocni Strzyża 6:30 – 17:30
MegaMocni Suchanino 6:30 – 17:30
MegaMocni Zaspa: 6.30 – 17.30

Przerwa wakacyjna przewidziana jest w następujących terminach:
MegaMocni Gościcino: 2.08 – 13.08
MegaMocni Chełm: 2.08 – 13.08
MegaMocni Jasień: 19.07 – 30.07
MegaMocni Stogi: 09.08 – 20.08
MegaMocni Strzyża: 2.08 – 13.08
MegaMocni Suchanino: 2.08 – 13.08
MegaMocni Zaspa: 16.08 – 27.08

Domowe, pyszne posiłki przygotowywane są z uwzględnieniem potrzeb rozwijającego się dziecka, przez dietetyków i specjalistów z Gastrohause catering. Posiłki przygotowywane są w kuchni, zlokalizowanej przy naszej placówce MegaMocni Chełm. Uwzględniają indywidualne potrzeby, w tym diety specjalistyczne związane z alergiami, jadłospisy bezglutenowe i bezmleczne.

Ilość i rodzaj zajęć dodatkowych zależy od zainteresowania grup. Oferta różni się w zależności od lokalizacji MegaMocnych. Dokładne informacje znajdują się w zakładkach poszczególnych placówek. Jako zajęcia dodatkowe oferujemy m.in. język angielski, świadomy ruch oraz rozmaite zajęcia sportowe, w tym sztuki walki. Planujemy wprowadzić zajęcia z tenisa. W czasie trwania obostrzeń sanitarno-epidemiologicznych część zajęć prowadzona jest w trybie online. Niektóre z nich zostały zawieszone do czasu odwołania ograniczeń.

Wystarczy wysłać wypełniony formularz zgłoszeniowy, który znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce wybranej placówki.

Rekrutacja w Prywatnych Żłobkach i Przedszkolach MegaMocni trwa przez cały rok i zależy od dostępności wolnych miejsc w danym obiekcie. W oddziałach publicznych rekrutacja podlega zasadom wyznaczonym przez urząd miasta lub urząd gminy właściwy dla danego oddziału.

Wejścia do naszych obiektów zabezpieczone są domofonem. Każda placówka posiada monitoring oraz wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie obostrzeń sanitarno-epidemiologicznych. W czasie spacerów, gdy przebywają poza naszymi obiektami, dzieci noszą odblaskowe kamizelki.

Tak! Serdecznie zapraszamy. Wizytę w naszym obiekcie można odbyć po wcześniejszym kontakcie z dyrektorem danej placówki.

Oferujemy 3 rodzaje pakietów godzinowych: 25h, 50h oraz 100h do wykorzystania w konkretnym miesiącu. Dokładny regulamin znajduje się tutaj: Regulamin Pakietów Godzinowych. W razie pytań czy chęci zakupu pakietów, prosimy o kontakt z daną placówką: KONTAKT.

Nie znalazłeś swojego pytania na liście?

Nie znalazłeś swojego pytania na liście?

ZAPISY

Podanie danych jest wymogiem zawarcia umowy na usługi realizowane przez Stowarzyszenie Twórczego Rozwoju DyNaMo / JUNECO Sp. z o.o., a bez ich podania nie jest możliwe skorzystanie z naszych usług, a tym samym właściwa obsługa Klienta ...więcej

1. Formularz zgłoszeniowy
Szczegóły

Wypełnij formularz na stronie wybranej placówki lub obok.

2. Kontakt ze strony MegaMocnych
Szczegóły Po otrzymaniu zgłoszenia dyrektor wybranej placówki lub specjalnie przez nas upoważniona osoba skontaktuje się z Tobą, w celu umówienia wizyty w placówce.

3. Wizyta w placówce MegaMocni
Szczegóły 

Twoja wizyta w placówce będzie przebiegała następująco:

1. Spotkasz się z dyrektorem lub upoważnioną przez dyrektora osobą w biurze. Podczas tej rozmowy dowiesz się wszystkiego na temat: 
  • struktury placówki (liczba sal, grupy wiekowe, menu itp.);
  • oferty edukacyjnej (zajęcia w ramach czesnego, zajęcia dodatkowe);
  • zasad bezpieczeństwa (domofony, monitoring, procedury bezpieczeństwa);
  • godzin pracy przedszkola;
  • przykładowego plan dnia (oraz  informacje, w jakiej grupie wiekowej będzie sprawowana opieka nad dzieckiem - o ile tylko będzie taka możliwość, spotkasz się też z kadrą w docelowej grupie wiekowej Twojego dziecka);
  • zniżek, jakie mogą Ci przysługiwać oraz zasad pierwszeństwa w procesie zapisywania rodzeństwa do placówek;
  •  sposobu zarządzania wyżywieniem dla dzieci,
  •  procesu adaptacyjnego.

2. Zwiedzisz naszą placówkę.

3. Będzie czas na doprecyzowanie wszelkich możliwych szczegółów i możliwość zadania wszystkich ważnych dla Ciebie pytań.

4. Podpisanie umowy
Szczegóły

Jeśli w czasie wizyty lub po jej zakończeniu uznasz, że jesteśmy odpowiednim miejscem dla swojego dziecka, poprosimy Cię o dopełnienie formalności w postaci:

    1. zapoznania się z regulaminem i statutem;
    2. wypełnienia umowy w dwóch kopiach;
    3. przekazania nam wszelkich dodatkowych informacji na temat rozwoju i zdrowia dziecka, które pomogą nam zająć się nim w odpowiedni sposób.
 

Dyrektor lub osoba upoważniona poinformuje Cię o sposobie uiszczenia opłaty wpisowej, czesnego, wyżywienia i rocznej opłaty dostępu do Panelu Rodzica.

5. Adaptacja Twojego dziecka
Szczegóły

Wspólnie z dyrektorem lub osobą upoważnioną ustalisz warunki adaptacji Twojego dziecka, w oparciu o procedury przewidziane dla odpowiedniej placówki i dostosowanej do potrzeb Twojego dziecka.

PROCES ADAPTACJI

Wielu rodziców przygotowania zaczynam od rozmowy i snucia opowieści o tym, jak dobry i radosny jest czas spędzony z rówieśnikami. W tym celu świetnie sprawdzają się bajki i opowieści czytanie na głos lub oglądane wspólnie z dzieckiem. Historie, w których bohaterowie idą do przedszkola lub szkoły, gdzie wspólnie z innymi postaciami przeżywaj przygody, pozwalają przygotować się na nieznany jeszcze świat. To szansa na stworzenie pozytywnego nastawienia do zmiany, która je czeka.

Dzieci rozumieją więcej, niż mogłoby się nam wydawać, dlatego warto jest porozmawiać o tym, czego można spodziewać się na zajęciach, kto będzie opiekunem, zapytać, co czuje w związku z tym, co go czeka w najbliższym czasie.

Z wiekiem rośnie też autonomia dziecka, co niekiedy objawia się w tyleż uroczy co uciążliwy sposób, gdy przykładowo nasza pociecha komunikuje nam, że zamiast ciepłej kurtki, życzy sobie ubrać strój kąpielowy. Możesz jednak dawać maluchowi proste wybory, np. tego, w co chce się ubrać czy spakować do plecaka: zestaw A czy zestaw B. Zaangażowanie w możliwość podejmowania prostych decyzji daje dziecku poczucie sprawczości i kształtuje rozwijającą się samodzielność, która w przedszkolu doda mu pewności siebie.

W zależności od stopnia rozwoju poznawczego Twojego dziecka, tego czy rozumie Twoje słowa i wydawane polecenia, możesz spróbować stopniowo zmieniać rutynę dnia. Nawyki pomagają działać instynktownie, co może ograniczyć stres związany z wczesnym wstawaniem i działaniem w skupieniu o określonych porach.

Stopniowe przyzwyczajanie do tych samych pór snu, godzin wstawania i ubierania, wspólnego spożywania posiłków, dzielenia czasu na swobodną zabawę od zabawy zaaranżowanej, w której staramy się dłużej skupiać uwagę dziecka na jednym zadaniu, to bardzo dobre punkty wyjścia. Choć początkowo może się to wydawać niemożliwe, z czasem jednak okaże się, że poranne zebranie do przedszkola i pracy stanie się czymś zupełnie naturalnym.

W zależności od wybranej przez Ciebie placówki okres adaptacji trwa od 3 do 5 dni. Adaptacja prowadzona jest stopniowo, a czas pobytu dziecka wydłużana się z każdą kolejną wizytą. Każda placówka posiada inne procedury związane z procesem adaptacji. Zapoznasz się z nimi podczas podpisywania umowy. Ogólny opis tych procedur znajdziesz zakładce wybranego przez Ciebie obiektu MegaMocnych..

Adaptacja jest dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, stąd jej przebieg w każdym przypadku jest nieco inny. Czasem wręcz w ogólnie nie jest potrzebna, zwłaszcza przy zmianie placówki do której uczęszcza dziecko.

Adaptacja odbywa się w godzinach porannych, najczęściej od godz 9.00, w porze gdy odbywają się zabawy kierowane. Umożliwia to szybkie włączenie dziecka w aktywności prowadzone w grupie.

Wielu rodziców przygotowania zaczynam od rozmowy i snucia opowieści o tym, jak dobry i radosny jest czas spędzony z rówieśnikami. W tym celu świetnie sprawdzają się bajki i opowieści czytanie na głos lub oglądane wspólnie z dzieckiem. Historie, w których bohaterowie idą do przedszkola lub szkoły, gdzie wspólnie z innymi postaciami przeżywaj przygody, pozwalają przygotować się na nieznany jeszcze świat. To szansa na stworzenie pozytywnego nastawienia do zmiany, która je czeka.

W zależności od stopnia rozwoju poznawczego Twojego dziecka, tego czy rozumie Twoje słowa i wydawane polecenia, możesz spróbować stopniowo zmieniać rutynę dnia. Nawyki pomagają działać instynktownie, co może ograniczyć stres związany z wczesnym wstawaniem i działaniem w skupieniu o określonych porach.

Stopniowe przyzwyczajanie do tych samych pór snu, godzin wstawania i ubierania, wspólnego spożywania posiłków, dzielenia czasu na swobodną zabawę od zabawy zaaranżowanej, w której staramy się dłużej skupiać uwagę dziecka na jednym zadaniu, to bardzo dobre punkty wyjścia. Choć początkowo może się to wydawać niemożliwe, z czasem jednak okaże się, że poranne zebranie do przedszkola i pracy stanie się czymś zupełnie naturalnym.

Dzieci rozumieją więcej, niż mogłoby się nam wydawać, dlatego warto jest porozmawiać o tym, czego można spodziewać się na zajęciach, kto będzie opiekunem, zapytać, co czuje w związku z tym, co go czeka w najbliższym czasie.

Z wiekiem rośnie też autonomia dziecka, co niekiedy objawia się w tyleż uroczy co uciążliwy sposób, gdy przykładowo nasza pociecha komunikuje nam, że zamiast ciepłej kurtki, życzy sobie ubrać strój kąpielowy. Możesz jednak dawać maluchowi proste wybory, np. tego, w co chce się ubrać czy spakować do plecaka: zestaw A czy zestaw B. Zaangażowanie w możliwość podejmowania prostych decyzji daje dziecku poczucie sprawczości i kształtuje rozwijającą się samodzielność, która w przedszkolu doda mu pewności siebie.

W zależności od wybranej przez Ciebie placówki okres adaptacji trwa od 3 do 5 dni. Adaptacja prowadzona jest stopniowo, a czas pobytu dziecka wydłużana się z każdą kolejną wizytą. Każda placówka posiada inne procedury związane z procesem adaptacji. Zapoznasz się z nimi podczas podpisywania umowy. Ogólny opis tych procedur znajdziesz zakładce wybranego przez Ciebie obiektu MegaMocnych..

Adaptacja jest dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, stąd jej przebieg w każdym przypadku jest nieco inny. Czasem wręcz w ogólnie nie jest potrzebna, zwłaszcza przy zmianie placówki do której uczęszcza dziecko.

Adaptacja odbywa się w godzinach porannych, najczęściej od godz 9.00, w porze gdy odbywają się zabawy kierowane. Umożliwia to szybkie włączenie dziecka w aktywności prowadzone w grupie.

EDUKACJA

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ

WIĘCEJ

ZABAWY FUNDAMENTALNE

WIĘCEJ

ROZWÓJ EMOCJONALNY

WIĘCEJ

ŚWIADOME ŻYWIENIE

WIĘCEJ

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ

Przeczytaj więcej

To kompleksowy program dostosowany do indywidualnego poziomu rozwoju dziecka, mający na celu przygotować je do dalszych etapów edukacji. Oparty jest na wieloletnich badaniach psychologów i obserwacjach rozwoju dzieci w przedszkolu i na wczesnym etapie szkolnym. To zmiana podejścia do uczenia się, w którym dzieci zdobywają umiejętności jak się uczyć, a nie tylko pamięciowego: czego się uczyć. Klucz do uczenia spełnia wszystkie wymagania podstawy programowej dla nauczania przedszkolnego. Metody w nim stosowane pozwalają przygotować dziecko w sposób rozszerzony do jego dalszej drogi edukacyjnej, zmierzając do kolejnych etapów, w sposób stopniowy i dostosowany do rozwoju i potrzeb dziecka. A wszystko przy zastosowaniu narzędzi, pomocy dydaktycznych, wciągnięcia dziecka w angażujące, radosne ćwiczenia i zabawę.

Klucz do uczenia pozwala wspomagać rozwój w trzech obszarach umiejętności:
  • POZNAWCZYCH (wiedza, kreatywność, rozwój inteligencji wielorakiej);
  • KOMUNIKACYJNYCH (język, mowa ciała, wyrażanie siebie, współpraca z innymi);
  • SAMOREGULACJI (rozpoznawanie i kontrola emocji, kontrola ciała, reagowanie na polecenia i bodźce w sposób świadomy).

Program składa się z 12 modułów. Każdy moduł zawiera 30 scenariuszy, po jednym na każdy tydzień pracy. Daje to tysiące możliwości wspierania rozwoju dziecka, nabywania samodzielności w myśleniu i działaniu. Program rozwija wszystkie obszary potrzebne na dalszych etapach wzrastania i edukacji.

Wybrane umiejętności rozwijane w ramach modułów

  • Matematyka sensoryczna
      • Rozpoznawanie i analizowanie obiektów i relacji między obiektami w oparciu o ich cechy: kolory, kształty, rozmiary
      • Nabywanie umiejętności określania cech sensorycznych przedmiotów
      • Uczenie się o kulturowych normach sensorycznych
  • Program literacki
      • Budowanie zrozumienia struktury opowiadania
      • Nabywanie umiejętności konstruowania własnych historii i opowieści
      • Rozbudowywanie umiejętności skupiania i podtrzymywania uwagi
  • Logika
      • Rozwijanie umiejętności przypisywania i grupowania przedmiotów w kategorie oraz ich porównywanie
      • Wspieranie w kształtowaniu spójnych i wynikających z siebie procesów myślowych
      • Rozpoznawanie niewidocznych cech przedmiotów i zjawisk umożliwiających ich spójną kategoryzację
  • Kreatywne modelowanie
      • Rozbudzanie kreatywności
      • Rozwijanie umiejętności społecznych i pracy w grupie
      • Uczenie się wzajemnej pomocy i udzielania wsparcia
      • Używanie narzędzi i pomocy technicznych w tworzeniu konstrukcji i kompozycji
  • Konstrukcje
      • Rozwijanie umiejętności planowania i wyrażania swoich planów werbalnie i wizualnie
      • Rozpoznawanie struktury przedmiotów, analizowanie ich budowy i zależności pomiędzy elementami składowymi
      • Nauka korzystania ze szkiców, wzorów i modeli
      • Rozwój widzenia przestrzennego
  • Od bazgrania do pisania
      • Opanowanie precyzyjnych ruchów dłoni
      • Rozwijanie umiejętności stawiania znaków
      • Poszerzanie zdolności do ekspresji emocji i siebie za pośrednictwem sztuki
      • Opanowywanie łączenia znaków i symboli z ich znaczeniem
  • Gry rozwijające
      • Rozwijanie kreatywności, koncentracji i rozwiązywania problemów, komunikacji
      • Samodzielne poszukiwanie rozwiązań w oparciu o obserwacje zależności
      • Nabywanie umiejętności aktywnej obrony własnych rozwiązań
      • Nauka przyjmowania konstruktywnych uwag i wykorzystywania ich do rozwiązywania problemów
  • Wizualno-przestrzenny
      • Orientacja w przestrzeni
      • Nabywanie umiejętności wizualizacji przedmiotów w przestrzeni
      • Budowanie zasobu słów do określania siebie i przedmiotów w przestrzeni
      • Odczytywanie i tworzenie planów i map
  • Matematyka
      • Rozpoznawanie relacji matematycznych na podstawie różnic i porównywania
      • Rozwijanie zdolności przypisywania odpowiedniej miary do wielkości i przedmiotu
      • Uczenie się o powiązaniach i relacjach
      • Wstęp do działań arytmetycznych
  • Program badawczy
      • Nauka poprzez doświadczanie
      • Budowanie zrozumienia koncepcji świata, siebie, materii
      • Rozpoznawanie przeciwieństw, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
      • Prowadzenie analizy przyczyna-skutek
  • Ty-ja-świat
      • Rozwijanie wiedzy, zrozumienia świata i występujących w nim zależności
      • Odnajdywanie siebie w świecie zależności społecznych, praw natury, zasad, kultury
      • Rozwijanie świadomości siebie i rozpoznawanie uczuć innych
      • Nabywanie umiejętności komunikacji z otoczeniem
  • Ruch ekspresyjny
    • Łączenie gestów z ich znaczeniem
    • Wyrażanie siebie, emocji, osobowości poprzez ruch i ciąg znaków
    • Dostosowanie języka ciała do sytuacji

ZABAWY FUNDAMENTALNE

Przeczytaj więcej

Jest to podstawowy program wykorzystywany przez nas w Niepublicznym Żłobku MegaMocni i na nim opierają się wszystkie nasze zajęcia. Kluczem jest nauka i rozwój poprzez zabawę. Nasi maleńcy ludzie osłuchują się z językiem, uczą liczyć i mówić. Trenują rozpoznawanie swoich emocji i zachowań społecznych, uczą się interpretowania bodźców docierających do nich za pomocą zmysłów. Dzięki wykorzystaniu zabaw FundaMentalnych dziecko rozwija się w obszarach:

  1. Sfera językowa: mówienie, czytanie, pisanie
  2. Matematyka: liczenie, mierzenie, granie
  3. Sprawność fizyczna: taniec, ruch, gimnastyka
  4. Przestrzenność: postrzeganie, gry przestrzenne, kolory
  5. Wartości: szczerość, szacunek, odwaga, odpowiedzialność
  6. Muzyka: śpiew, gra, poezja
  7. Własna wartość: pewność, celowość, przynależność
  8. Sfera duchowa: wrażliwość, intuicyjność, ideowość
  9. Myślenie: kreatywne, racjonalne, logiczne; uwaga, koncentracja, wyobraźnia
  10. Komunikacja: kontakty z innymi, dzielenie się, współpraca, nauczanie

ROZWÓJ EMOCJONALNY

Przeczytaj więcej

Czas żłobka i przedszkola to ciągłe wchodzenie w nowe sytuacje. Pierwsze relacje z rówieśnikami, długie pobyty poza domem, potrzeba interakcji z otoczeniem, podejmowanie własnych wyborów czy konieczność zwiększania samodzielności, stymulują rozwój emocjonalny dziecka. Dzięki wykorzystaniu pomocy do nauki i zabawy, interakcji z rówieśnikami i troskliwej opiece doświadczonych pedagogów, dzieci zaczynają rozpoznawać swoje stany emocjonalne, uczą się kontrolować je i odpowiadać w sposób adekwatny do sytuacji. W naszych placówkach wykorzystujemy szereg metod, które wspierają rozwój dziecka, bez zbędnego pośpiechu, nacisków czy presji. Każdy bowiem dojrzewa w swoim własnym tempie. Dzięki temu dzieci uczą się:

  • dokonywania wyboru (np. klocki czy rysowanie);
  • wyrażania swoich preferencji i zainteresowań;
  • wyrażania troski o innych w swoim otoczeniu (np. pocieszanie innego płaczącego dziecka);
  • rozpoznawania uczuć i emocji u innych ludzi;
  • rozpoznawania, nazywania, wyrażania i kontroli własnych emocji i zachowań;
  • pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z innymi;
  • akceptowania potrzeb innych i znoszenia opóźnień w zaspokajaniu własnych;
  • rozwiązywania konfliktów i negocjacji;
  • wyrażania swoich potrzeb, zainteresowań czy opinii;
  • że ich działania mają wpływ na innych ludzi;
  • oferowania wsparcia lub pomocy innym;
  • dzielenia się z innymi i oczekiwania cierpliwie na swoją kolej;
  • dostosowywania własnych zachowań do sytuacji społecznych i akceptacji zmian.

ŚWIADOME ŻYWIENIE

Przeczytaj więcej

Jedzenie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, zwłaszcza wzrastającego i rozwijającego się. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych dostarczanych we właściwych proporcjach. W MegaMocnych przestrzegamy w tej kwestii kilku ważnych zasad.

  • Dbamy o to, aby posiłki składały się ze świeżych składników, zwłaszcza warzyw i owoców.
  • Chcemy, żeby dzieci rozpoznawały jakie składniki są dla nich ważne oraz skąd bierze się jedzenie na ich talerzach.
  • Promujemy kształtowanie nawyków żywieniowych, takich jak sięganie po zdrowe, owocowe i warzywne przekąski, nie zapominając o tym, jak ważne jest nawadnianie organizmu.
  • Spożycie cukru i produktów wysoko przetworzonych ograniczamy do minimum.
  • Poprzez warsztaty kulinarne i książkę kucharską „MegaMocni Gotują”, pokazujemy dzieciom, że gotowanie to przyjemność i wspaniały czas integracji z rówieśnikami i rodzicami.

OSŁUCHANIE SIĘ Z JĘZ. ANGIELSKIM

WIĘCEJ

PODSTAWA PROGRAMOWA

WIĘCEJ

RUCH JAKO FUNDAMENT

WIĘCEJ

OPIEKA SPECJALISTÓW

WIĘCEJ

OSŁUCHANIE SIĘ Z JĘZ. ANGIELSKIM

Przeczytaj więcej

Znajomość języka angielskiego w perspektywie świata bez granic stała się elementarną umiejętnością umożliwiającą komunikację i poznawanie kultur i ludzi ze wszystkich zakątków świata. Tym niemniej, im człowiek jest starszy, tym trudniej przychodzi mu opanowanie języków obcych. Co jednak w sytuacji, gdy język towarzyszy nam od początku naszego rozwoju? Czy jest wtedy dla nas równie trudny?

Dziecko rozpoznaje język, jego melodię, charakterystykę, jeszcze w łonie matki. To dlatego głos rodziców i język jakim się posługują, jest dla dziecka czymś naturalnym. Chłonie go i poznaje, nie znając nawet znaczenia słów.

Wiemy jak ważna jest znajomość i zaprzyjaźnienie się z brzmieniem języka angielskiego w procesie uczenia się, rozwoju mowy i rozumienia języka u dzieci. Dlatego nasi lektorzy i wykwalifikowana kadra już od etapu żłobkowego oswajają małych słuchaczy z tym językiem. Wykorzystując komendy i zwroty, pełne zdania, historyjki i rymowanki, pozwalamy dzieciom osłuchać się z językiem, chłonąć jego konstrukcję i melodię. Dzięki temu, późniejsza nauka mówienia i pisania w języku obcym będzie dla nich łatwiejsza, instynktowna i przyjemna.

PODSTAWA PROGRAMOWA

Przeczytaj więcej

Niepubliczne Przedszkola MegaMocni podlegają rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. i w pełni realizują jego zapisy. Dzięki zastosowaniu metody Klucz do uczenia się podstawę programową, przewidzianą dla nauczania przedszkolnego, zgodnie z Załącznikiem 1 do wspomnianego rozporządzenia (Dziennik Ustaw 2017 pozycja 356), realizujemy w sposób rozszerzony. Rozporządzenie zakłada przygotowanie dziecka do posługiwania się językiem polskim oraz obcym nowożytnym oraz podjęcia nauki w szkole w trzech obszarach:

  • fizycznym;
  • emocjonalnym;
  • społecznym;
  • poznawczym.
Szczegółowy zapis rozpocządzenia dostępny jest pod adresem: https://podstawaprogramowa.pl/files/D2017000035601.pdf

RUCH JAKO FUNDAMENT

Przeczytaj więcej

Zastanawialiście się kiedyś, skąd Wasze dzieci mają tak silną potrzebę pozostawania w ruchu i tak wielkie pokłady energii?

Nieustanna aktywność fizyczna tworzy nowe połączenia w szybko rozwijającym się mózgu i umożliwia budowanie nowych umiejętności. Dzieci instynktownie czują, że ruch pomaga im w rozwoju wszystkich aspektów życia.

W naszej relacji z podopiecznymi ruch jest fundamentem. Na nim opieramy codzienne aktywności, koncentrując te nieprzebrane zasoby energii we właściwym kierunku. Każdy spacer na świeżym powietrzu to okazja do odkrywania nieznanych światów, oswajania się z otoczeniem. Zajęcia taneczno-ruchowe oraz sportowe tworzą warunki do rozwoju motoryki, równowagi, koordynacji. Rozwijają w naszych dzieciach umiejętność pracy zespołowej i wyrażania siebie. Kształtują nawyki związane z utrzymaniem ciała w dobrej formie przez całe późniejsze życie.

OPIEKA SPECJALISTÓW

Przeczytaj więcej

Naszą siłą są doświadczeni specjaliści. Wśród pracowników Niepublicznych Żłobków i Przedszkoli MegaMocni nie ma ludzi z przypadku. Jeśli zachodzi konieczność zapewnienia dodatkowej opieki konkretnego specjalisty, dokładamy wszelkich starań, aby w naszym zespole znalazła się osoba odpowiednia do potrzeb Twoich i Twojego dziecka. Obecnie oferujemy opiekę i wsparcie ze strony:

  • Nauczycieli, opiekunów i pedagogów przygotowanych do pracy z dziećmi, również z podopiecznymi wymagającymi dodatkowej uwagi i wsparcia, przewlekle chorymi lub dziećmi z niepełnosprawnościami.
  • Logopedów, którzy uczestniczą w zajęciach z profilaktyki logopedycznej oraz prowadzą indywidualne terapie logopedyczne.
  • Lektorów języka angielskiego
  • Psychologa dziecięcego,
  • Rehabilitanta,
  • Oligofrenopedagoga, współpracującego z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną,
  • Surdologopedy, pomagającego w leczeniu i rehabilitacji mowy u dzieci głuchych lub niedosłyszących.

ŻYWIENIE

Jedzenie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, zwłaszcza wzrastającego i rozwijającego się. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych dostarczanych we właściwych proporcjach.

Jeśli wiesz, że Twoje dziecko ma alergie pokarmowe lub schorzenia uniemożliwiające mu spożywanie niektórych składników, nasza kuchnia przygotuje dania dostosowane specjalnie do jego potrzeb. W swojej ofercie mamy diety wegetariańskie, bezmleczne i bezglutenowe. W przypadku innych koniecznych zmian, dietę ustalimy indywidualnie.

JADŁOSPISY

Jedzenie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, zwłaszcza wzrastającego i rozwijającego się. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych dostarczanych we właściwych proporcjach.

Jeśli wiesz, że Twoje dziecko ma alergie pokarmowe lub schorzenia uniemożliwiające mu spożywanie niektórych składników, nasza kuchnia przygotuje dania dostosowane specjalnie do jego potrzeb. W swojej ofercie mamy diety wegetariańskie, bezmleczne i bezglutenowe. W przypadku innych koniecznych zmian, dietę ustalimy indywidualnie.

JADŁOSPISY

Jedzenie, które jest dla nas przyjemnością, jest równie ważne! Z tego powodu do placówek na terenie Gdańsk, na życzenie rodziców, na urodzinowe okazje zamawiamy torty z Pracowni Cukierniczej Must Bake oraz Pracowni Bez Cukrzenia.  Wybór jest na tyle szeroki, by nie martwić się o alergie pokarmowe oraz różne rodzaje diet.
Więcej o nich:

Jedzenie, które jest dla nas przyjemnością, jest równie ważne! Z tego powodu, na życzenie rodziców, na urodzinowe okazje zamawiamy torty z Pracowni Cukierniczej Must Bake oraz Pracowni Bez Cukrzenia.  Wybór jest na tyle szeroki, by nie martwić się o alergie pokarmowe oraz różne rodzaje diet.
Więcej o nich:

O NAS W MEDIACH

Projekt Robimy Skarpetki

ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI

Projekt Robimy Skarpetki

ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI

MEGAMOCNE POSTACIE

MEGAMOCNI GOTUJĄ

MEGAMOCNE POSTACIE

MEGAMOCNI GOTUJĄ

DNI OTWARTE

To niezwykły czas kiedy otwieramy przed Wami drzwi naszych placówek. Możecie wraz z dziećmi przyjść do nas, zwiedzić i doświadczyć świata MegaMocnych, a także poznać naszą kadrę i specjalistów. Organizujemy wspólne zajęcia, zapoznajemy Was i Wasze dzieci z przykładowymi zabawami i działaniami edukacyjnymi, odpowiadamy na Wasze pytania.

Możliwe jest także zapoznanie się z naszą placówką i kadrą po wcześniejszym umówieniu się na wizytę z dyrektorem wybranej placówki.

Dni Otwarte – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

14.04.2021 r., godz. 17:00 – 19:00

15.04.2021 r., godz. 17:00 – 19:00

17.04.2021 r., godz. 11:00 – 13:00

19.04.2021 r., godz. 17:00 – 19:00

20.04.2021 r., godz. 17:00 – 19:00

Dzień Otwarty – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

22.05.2021 r., godz. 9:00 – 12:00

Dni Otwarte – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

26.06.2021 r., godz. 9:00 – 12:00

Dni Otwarte – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

17.04.2021 r., godz. 10:00 – 12:00

Dni Otwarte – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

17.04.2021 r., godz. 10:00 – 13:00

Dni Otwarte – wszystkie szczegóły po wybraniu daty w kalendarzu:

26.06.2021 r., godz. 11:00 – 13:00

NOWA SZATA GRAFICZNA

CZY COŚ BYŚCIE U NAS ZMIENILI?

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ

To kompleksowy program dostosowany do indywidualnego poziomu rozwoju dziecka, mający na celu przygotować je do dalszych etapów edukacji. Oparty jest na wieloletnich badaniach psychologów  i obserwacjach rozwoju dzieci w przedszkolu i na wczesnym etapie szkolnym. To zmiana podejścia do uczenia się, w którym dzieci zdobywają umiejętności jak się uczyć, a nie tylko pamięciowego: czego się uczyć. Klucz do uczenia spełnia wszystkie wymagania podstawy programowej dla nauczania przedszkolnego. Metody w nim stosowane pozwalają przygotować dziecko w sposób rozszerzony do jego dalszej drogi edukacyjnej, zmierzając do kolejnych etapów, w sposób stopniowy i dostosowany do rozwoju i potrzeb dziecka. A wszystko przy zastosowaniu narzędzi, pomocy dydaktycznych, wciągnięcia dziecka w angażujące, radosne ćwiczenia i zabawę. 

Klucz do uczenia pozwala wspomagać rozwój w trzech obszarach umiejętności:

  • POZNAWCZYCH (wiedza, kreatywność, rozwój inteligencji wielorakiej);
  • KOMUNIKACYJNYCH (język, mowa ciała, wyrażanie siebie, współpraca z innymi);
  • SAMOREGULACJI (rozpoznawanie i kontrola emocji, kontrola ciała, reagowanie na polecenia i bodźce w sposób świadomy).

Program składa się z 12 modułów. Każdy moduł zawiera 30 scenariuszy, po jednym na każdy tydzień pracy. Daje to tysiące możliwości wspierania rozwoju dziecka, nabywania samodzielności w myśleniu i działaniu. Program rozwija wszystkie obszary potrzebne na dalszych etapach wzrastania i edukacji.

Wybrane umiejętności rozwijane w ramach modułów

  • Matematyka sensoryczna
      • Rozpoznawanie i analizowanie obiektów i relacji między obiektami w oparciu o ich cechy: kolory, kształty, rozmiary
      • Nabywanie umiejętności określania cech sensorycznych przedmiotów 
      • Uczenie się o kulturowych normach sensorycznych
  • Program literacki
      • Budowanie zrozumienia struktury opowiadania
      • Nabywanie umiejętności konstruowania własnych historii i opowieści
      • Rozbudowywanie umiejętności skupiania i podtrzymywania uwagi
  • Logika
      • Rozwijanie umiejętności przypisywania i grupowania przedmiotów w kategorie oraz ich porównywanie
      • Wspieranie w kształtowaniu spójnych i wynikających z siebie procesów myślowych
      • Rozpoznawanie niewidocznych cech przedmiotów i zjawisk umożliwiających ich spójną kategoryzację
  • Kreatywne modelowanie
      • Rozbudzanie kreatywności
      • Rozwijanie umiejętności społecznych i pracy w grupie
      • Uczenie się wzajemnej pomocy i udzielania wsparcia
      • Używanie narzędzi i pomocy technicznych w tworzeniu konstrukcji i kompozycji
  • Konstrukcje
      • Rozwijanie umiejętności planowania i wyrażania swoich planów werbalnie i wizualnie
      • Rozpoznawanie struktury przedmiotów, analizowanie ich budowy i zależności pomiędzy elementami składowymi
      • Nauka korzystania ze szkiców, wzorów i modeli
      • Rozwój widzenia przestrzennego
  • Od bazgrania do pisania
      • Opanowanie precyzyjnych ruchów dłoni
      • Rozwijanie umiejętności stawiania znaków
      • Poszerzanie zdolności do ekspresji emocji i siebie za pośrednictwem sztuki
      • Opanowywanie łączenia znaków i symboli z ich znaczeniem
  • Gry rozwijające
      • Rozwijanie kreatywności, koncentracji i rozwiązywania problemów, komunikacji
      • Samodzielne poszukiwanie rozwiązań w oparciu o obserwacje zależności 
      • Nabywanie umiejętności aktywnej obrony własnych rozwiązań
      • Nauka przyjmowania konstruktywnych uwag i wykorzystywania ich do rozwiązywania problemów
  • Wizualno-przestrzenny
      • Orientacja w przestrzeni
      • Nabywanie umiejętności wizualizacji przedmiotów w przestrzeni
      • Budowanie zasobu słów do określania siebie i przedmiotów w przestrzeni
      • Odczytywanie i tworzenie planów i map
  • Matematyka
      • Rozpoznawanie relacji matematycznych na podstawie różnic i porównywania
      • Rozwijanie zdolności przypisywania odpowiedniej miary do wielkości i przedmiotu
      • Uczenie się o powiązaniach i relacjach
      • Wstęp do działań arytmetycznych 
  • Program badawczy
      • Nauka poprzez doświadczanie 
      • Budowanie zrozumienia koncepcji świata, siebie, materii
      • Rozpoznawanie przeciwieństw, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
      • Prowadzenie analizy przyczyna-skutek
  • Ty-ja-świat
      • Rozwijanie wiedzy, zrozumienia świata i występujących w nim zależności
      • Odnajdywanie siebie w świecie zależności społecznych, praw natury, zasad, kultury
      • Rozwijanie świadomości siebie i rozpoznawanie uczuć innych
      • Nabywanie umiejętności komunikacji z otoczeniem
  • Ruch ekspresyjny
    • Łączenie gestów z ich znaczeniem 
    • Wyrażanie siebie, emocji, osobowości poprzez ruch i ciąg znaków
    • Dostosowanie języka ciała do sytuacji

 

ZABAWY FUNDAMENTALNE

Jest to podstawowy program wykorzystywany przez nas w Niepublicznym Żłobku MegaMocni i na nim opierają się wszystkie nasze zajęcia. Kluczem jest nauka i rozwój poprzez zabawę. Nasi maleńcy ludzie osłuchują się z językiem, uczą liczyć i mówić. Trenują rozpoznawanie swoich emocji i zachowań społecznych, uczą się interpretowania bodźców docierających do nich za pomocą zmysłów.

Dzięki wykorzystaniu zabaw FundaMentalnych dziecko rozwija się w obszarach:

  1. Sfera językowa: mówienie, czytanie, pisanie
  2. Matematyka: liczenie, mierzenie, granie
  3. Sprawność fizyczna: taniec, ruch, gimnastyka
  4. Przestrzenność: postrzeganie, gry przestrzenne, kolory
  5. Wartości: szczerość, szacunek, odwaga, odpowiedzialność
  6. Muzyka: śpiew, gra, poezja
  7. Własna wartość: pewność, celowość, przynależność
  8. Sfera duchowa: wrażliwość, intuicyjność, ideowość
  9. Myślenie: kreatywne, racjonalne, logiczne; uwaga, koncentracja, wyobraźnia
  10. Komunikacja: kontakty z innymi, dzielenie się, współpraca, nauczanie

ROZWÓJ EMOCJONALNY

Czas żłobka i przedszkola to ciągłe wchodzenie w nowe sytuacje. Pierwsze relacje z rówieśnikami, długie pobyty poza domem, potrzeba interakcji z otoczeniem, podejmowanie własnych wyborów czy konieczność zwiększania samodzielności, stymulują rozwój emocjonalny dziecka. Dzięki wykorzystaniu pomocy do nauki i zabawy, interakcji z rówieśnikami i troskliwej opiece doświadczonych pedagogów, dzieci zaczynają rozpoznawać swoje stany emocjonalne, uczą się kontrolować je i odpowiadać w sposób adekwatny do sytuacji.

W naszych placówkach wykorzystujemy szereg metod, które wspierają rozwój dziecka, bez zbędnego pośpiechu, nacisków czy presji. Każdy bowiem dojrzewa w swoim własnym tempie. 

Dzięki temu dzieci uczą się:

  • dokonywania wyboru (np. klocki czy rysowanie);
  • wyrażania swoich preferencji i zainteresowań;
  • wyrażania troski o innych w swoim otoczeniu (np. pocieszanie innego płaczącego dziecka);
  • rozpoznawania uczuć i emocji u innych ludzi;
  • rozpoznawania, nazywania, wyrażania i kontroli własnych emocji i zachowań;
  • pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z innymi;
  • akceptowania potrzeb innych i znoszenia opóźnień w zaspokajaniu własnych;
  • rozwiązywania konfliktów i negocjacji;
  • wyrażania swoich potrzeb, zainteresowań czy opinii;
  • że ich działania mają wpływ na innych ludzi;
  • oferowania wsparcia lub pomocy innym;
  • dzielenia się z innymi i oczekiwania cierpliwie na swoją kolej;
  • dostosowywania własnych zachowań do sytuacji społecznych i akceptacji zmian.

ŚWIADOME ŻYWIENIE

Jedzenie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, zwłaszcza wzrastającego i rozwijającego się. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych dostarczanych we właściwych proporcjach. 

W MegaMocnych przestrzegamy w tej kwestii kilku ważnych zasad.

  • Dbamy o to, aby posiłki składały się ze świeżych składników, zwłaszcza warzyw i owoców.
  • Chcemy, żeby dzieci rozpoznawały jakie składniki są dla nich ważne oraz skąd bierze się jedzenie na ich talerzach.
  • Promujemy kształtowanie nawyków żywieniowych, takich jak sięganie po zdrowe, owocowe i warzywne przekąski, nie zapominając o tym, jak ważne jest nawadnianie organizmu.
  • Spożycie cukru i produktów wysoko przetworzonych ograniczamy do minimum.
  • Poprzez warsztaty kulinarne i książkę kucharską „MegaMocni Gotują”, pokazujemy dzieciom, że gotowanie to przyjemność i wspaniały czas integracji z rówieśnikami i rodzicami.

OsŁUCHANIE SIĘ Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Znajomość języka angielskiego w perspektywie świata bez granic stała się elementarną umiejętnością umożliwiającą komunikację i poznawanie kultur i ludzi ze wszystkich zakątków świata. Tym niemniej, im człowiek jest starszy, tym trudniej przychodzi mu opanowanie języków obcych. Co jednak w sytuacji, gdy język towarzyszy nam od początku naszego rozwoju? Czy jest wtedy dla nas równie trudny?

Dziecko rozpoznaje język, jego melodię, charakterystykę, jeszcze w łonie matki. To dlatego głos rodziców i język jakim się posługują, jest dla dziecka czymś naturalnym. Chłonie go i poznaje, nie znając nawet znaczenia słów.

Wiemy jak ważna jest znajomość i zaprzyjaźnienie się z brzmieniem języka angielskiego w procesie uczenia się, rozwoju mowy i rozumienia języka u dzieci. Dlatego nasi lektorzy i wykwalifikowana kadra już od etapu żłobkowego oswajają małych słuchaczy z tym językiem.Wykorzystując komendy i zwroty, pełne zdania, historyjki i rymowanki, pozwalamy dzieciom osłuchać się z językiem, chłonąć jego konstrukcję i melodię. Dzięki temu, późniejsza nauka mówienia i pisania w języku obcym będzie dla nich łatwiejsza, instynktowna i przyjemna.

PODSTAWA PROGRAMOWA

Niepubliczne Przedszkola MegaMocni podlegają rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. i w pełni realizują jego zapisy.

Dzięki zastosowaniu metody Klucz do uczenia się podstawę programową, przewidzianą dla nauczania przedszkolnego, zgodnie z Załącznikiem 1 do wspomnianego rozporządzenia (Dziennik Ustaw 2017 pozycja 356), realizujemy w sposób rozszerzony.

Rozporządzenie zakłada przygotowanie dziecka do posługiwania się językiem polskim oraz obcym nowożytnym oraz podjęcia nauki w szkole w trzech obszarach:

  • fizycznym;
  • emocjonalnym;
  • społecznym;
  • poznawczym.

Szczegółowy zapis rozpocządzenia dostępny jest pod adresem: https://podstawaprogramowa.pl/files/D2017000035601.pdf

RUCH JAKO FUNDAMENT

Zastanawialiście się kiedyś, skąd Wasze dzieci mają tak silną potrzebę pozostawania w ruchu i tak wielkie pokłady energii?

Nieustanna aktywność fizyczna tworzy nowe połączenia w szybko rozwijającym się mózgu i umożliwia budowanie nowych umiejętności. Dzieci instynktownie czują, że ruch pomaga im w rozwoju wszystkich aspektów życia.

W naszej relacji z podopiecznymi ruch jest fundamentem. Na nim opieramy codzienne aktywności, koncentrując te nieprzebrane zasoby energii we właściwym kierunku. Każdy spacer na świeżym powietrzu to okazja do odkrywania nieznanych światów, oswajania się z otoczeniem. Zajęcia taneczno-ruchowe oraz sportowe tworzą warunki do rozwoju motoryki, równowagi, koordynacji. Rozwijają w naszych dzieciach umiejętność pracy zespołowej i wyrażania siebie. Kształtują nawyki związane z utrzymaniem ciała w dobrej formie przez całe późniejsze życie.

OPIEKA SPECJALISTÓW

Naszą siłą są doświadczeni specjaliści. Wśród pracowników  Niepublicznych Żłobków i Przedszkoli MegaMocni nie ma ludzi z przypadku. Jeśli zachodzi konieczność zapewnienia dodatkowej opieki konkretnego specjalisty, dokładamy wszelkich starań, aby w naszym zespole znalazła się osoba odpowiednia do potrzeb Twoich i Twojego dziecka. Obecnie oferujemy opiekę i wsparcie ze strony:

  • Nauczycieli, opiekunów i pedagogów przygotowanych do pracy z dziećmi, również z podopiecznymi wymagającymi dodatkowej uwagi i wsparcia, przewlekle chorymi lub dziećmi z niepełnosprawnościami.
  • Logopedów, którzy uczestniczą w zajęciach z profilaktyki logopedycznej oraz prowadzą indywidualne terapie logopedyczne.
  • Lektorów języka angielskiego
  • Psychologa dziecięcego,
  • Rehabilitanta,
  • Oligofrenopedagoga, współpracującego z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną,
  • Surdologopedy, pomagającego w leczeniu i rehabilitacji mowy u dzieci głuchych lub niedosłyszących.

przykładowy
JASŁOSPIS KLASYCZNY

Poniedziałek

I śniadanie: Pieczywo mieszane (razowe/pszenne) z masłem i serkiem homogenizowanym x 1 szt. świeże warzywo

II śniadanie: Jogurt pełnomleczny + musli

Napój: Herbata malinowa

Obiad: Zupa brokułowa z warzywami, ryżem i natką pietruszki. 250 kcal

Składniki: wywar 66% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz), brokuły 17%, ryż 8%, śmietana 4% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), mąka pszenna 3%, czosnek 1,5%, natka pietruszki 0,5%, sól, pieprz

Pierogi z mięsem z delikatną okrasą z cebulki, surówka z białej kapusty, ogórka, kukurydzy i natki pietruszki. 250 kcal

Składniki: ciasto 32% (mąka pszenna, woda, jaja, sól), ziemniaki 21%, twaróg półtłusty 14%, kapusta biała 13%, ogórek kiszony 8,5%, kukurydza 9,8%, olej rzepakowy 1,7%, sól, pieprz

Owoc: jabłko 80 kcal

Wtorek

I śniadanie: Jajecznica z dwóch jaj na maśle, pomidor świeżych, kromka chleba białego pszennego z masłem i szynką, 

II śniadanie: Mus owocowy, Napój: Herbata bawarka z mlekiem.

Obiad: Zupa żurek po staropolsku z jajkiem, ziemniakami i natką pietruszki 255 kcal

Składniki: wywar 54% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), kiełbasa chuda 18,5%, ziemniaki 11%, śmietana 8% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mleko), zakwas 4% (woda, mąka żytnia), jaja 3,2%, natka pietruszki 0,8%, majeranek 0,5%, sól, pieprz

Kotlecik zbójnicki w sosie letnim, z cukinią, z bakłażanem, z kasza pęczak, surówka z marchewki 270 kcal

Składniki: mięso wieprzowe 51%, kasza pęczak (gluten) 20%, ogórek świeży 13,5%, sos letni 7%, śmietana (z mleka) 6%, jaja 2%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Sos letni: cukinia, bakłażan, seler, korzeń pietruszki, por, koncentrat pomidorowy (zawartość ekstraktu nie mniej niż 32%), tymianek, ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz

Owoc: ananas 65 kcal, pancakes z cukrem pudrem 55 kcal

Środa

I śniadanie: kromka pieczywa „Kłos” żytnio-razowy 57% z masłem, wędliną drobiową i serem żółtym, Mix warzyw (ogórek świeży, pomidor świeży,  rzodkiewka)

II śniadanie: Owoc: jabłko

Napój: Kakao

Obiad: Zupa gulaszowa z ziemniakami, mięsem mielonym drobiowym, warzywami i natką pietruszki 250 kcal

Składniki: wywar 54% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), mięso mielone z kurczaka 23%, ziemniaki 9%, papryka czerwona 6,7%, pomidory 4,5%, mąka pszenna 2%, papryka słodka, zielona pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Naleśnik z twarogiem (sos jogurtowy osobno), 255 kcal

Składniki: naleśnik 69% (mąka pszenna, mleko, jaja, sól), twaróg półtłusty 18% (mleko pasteryzowane, kultury bakterii) , jogurt naturalny 7% (mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii jogurtowych, Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium lactis), cukier waniliowy 4%, olej rzepakowy 2%

Owoc banan 95 kcal

Czwartek

I śniadanie: Zupa mleczna z płatkami crunche 150 ml, kromka chleba (pszenny) z masłem i dżemem niskosłodzonym,

II śniadanie: marchewka krojona

Napój: Kawa zbożowa z mlekiem

Obiad: Zupa krem z cukinii z warzywami, ziemniakami i natką pietruszki 240 kcal

Składniki: wywar 63% (woda, marchewka, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), cukinia 28,2 %, ziemniaki 8%, natka pietruszki 0,8%,

Złocisty sznycel z kurczaka z ziemniakami puree i surówką z buraczków 285 kcal

Składniki: pierś z kurczaka 56%, ziemniaki 18%, buraki 10,5%, jaja 5%, bułka tarta 4,2%, olej roślinny 3%, masło 2% (śmietanka pasteryzowana- z mleka, zawartość tłuszczu mlecznego 82%), koperek 0,8%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Owoc gruszka 60 kcal

Piątek

I śniadanie: bułeczka wieloziarnista (pszenica) z masłem, serem żółtym i pomidorem

II śniadanie: melon

Napój: Kakao 200 ml

Obiad: Zupa jarzynowa z fasolką, brokułami, brukselką, kalafiorem, zacierką i natką pietruszki 240 kcal

Składniki: wywar 74% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), kalafior 6%, brokuły 6,2 %, fasolka szparagowa 4%, brukselka 3,5%, mąka pszenna 2%, jaja 1,5%, śmietana 2% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), natka pietruszki 0,8% sól, pieprz

Kotlecik z dorsza z brokułami w sosie śmietanowo-koperkowym z ziemniakami puree z koperkiem, surówka z tartego kalafiora i marchewki 250 kcal

Składniki: filet z dorsza 59%, ziemniaki 19%, kalafior 8%, marchew 7%, bułka tarta 3% (mąka pszenna 78%, woda, drożdże, sól), jaja 2%, mąka pszenna 1%, sok z cytryny 0,2%, koperek 0,8%, sól, pieprz, koperek 5%, śmietana (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej)3%, wywar 2%, sól, pieprz

Ciasto szarlotka (obniżona zawartość cukru) 105 kcal

Składniki: mąka pszenna 52%, jabłka 25%, jaja 9%, cukier 7%, masło 5% (z mleka), proszek do pieczenia 2%

przykładowy
JASŁOSPIS WEGETARIAŃSKI

PONIEDZIAŁEK

Zupa kalafiorowa z ryżem, warzywami i ziel. pietruszką 230 kcal

Składniki: wywar warzywny 74% (woda, marchew, por,seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), kalafior różyczki 23,2%, ziemniaki 8% , marchew 4%, zielona pietruszka 0,8%,  sól, pieprz

Spaghetti sojowe z warzywami i pomidorami pelati 265 kcal

Składniki: substytut mięsa na bazie soi 47% (tofu 94% (woda, ziarno soi, aromat naturalny, sól, zioła i przyprawy 0,75% (czosnek w proszku, pieprz, chilli, regulator kwasowości- kwas mlekowy), makaron pszenny 29%, koncentrat pomidorowy 8% (zaw. ekstraktu- nie mniej niż 32%), pomidory pelati 6%, śmietana 4% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), czosnek 3%, olej rzepakowy 2% tymianek 0,5 %, oregano 0,5 %, sól, pieprz

Owoc jabłko 80 kcal

WTOREK

Zupa pomidorowa z makaronem literkowym i warzywami i ziel. pietr. 200 kcal

Składniki: wywar warzywny 78% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), ryż 6,6%

Marchew 5%, koncentrat pomidorowy 5 % (zaw. ekstraktu nie mniej niż 32%), śmietana 4,5 % (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz

Placek szpinakowy z twarogiem i warzywami i ryżem parabolicznym, surówka z marchewki 245 kcal

Składniki: mąka pszenna 38%, twaróg półtłusty (mleko pasteryzowane, kultury bakterii)17%, ryż parboiled 14,5%, marchewka św 11%, szpinak baby 9%, wywar warzywny 5%, śmietana 4% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), jaja 2%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Owoc ananas 65 kcal

ŚRODA

Zupa z zielonych warzyw, fasolką, brokułami, groszkiem, szpinakiem, ziemn i ziel. pietr. 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 63% (woda, march, por, seler, korzeń pietr, ziele ang, liść laurowy), fasolka zielona 11%, brokuły 8,2%, ziemniaki 8%, groszek 5% szpinak 4%, zielona pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Racuchy z cukrem pudrem (cukier puder osobno) 270 kcal

Składniki: mąka pszenna 59%, mleko 21%, seler 11%, jaja 4,2%, olej roślinny rzepakowy 3%, sok z cytryny 1%, cukier puder 0,8%

Owoc banan 95 kcal

CZWARTEK

Zupa z czerwonej soczewicy z warzywami i ziemniakami 240 kcal

Składniki: wywar warzywny 67% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie,

liść laurowy, sól, pieprz), czerwona soczewica 15%, marchew 7%, ziemniaki 5,2%, przecier pomidorowy 3% (zaw. ekstraktu nie mniej niż 32%), czosnek 2%, pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Warzywne curry z kaszą pęczak, surówka z buraczków 265 kcal

Składniki: brokuły 25%, kalafior 18%, cukinia 17%, kasza pęczak (gluten)16,5%, buraki 11%, śmietana (z mleka) 4%, wywar warzywny 3,5%, jaja 2%, mąka

pszenna 1,5%, przyprawa curry 1%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Owoc gruszka 60 kcal

PIĄTEK

Zupa pomarańczowa z marchewką dynią i batami i ziel. pietr 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz), marchew 18%, dynia 11%, bataty 6%, sól, pieprz

Kotlecik z łososia atlantyckiego, ziemniaki puree, surówka z tartego kalafiora i marchewki 270 kcal

Składniki: filet z łososia 57 %, ziemniaki 16%, marchewka 11%, kalafior 7%, jogurt naturalny 4% (mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii jogurtowych, Lactobacillus acidophilus,Bifidobacterium lactis), masło 2,5% ( śmietanka pasteryz zaw. Tłusz mlecz 82%) mąka pszenna 2%, , sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Ciasto sernik wiedeński z obn.zaw. cukru

przykładowy
JASŁOSPIS WEGAŃSKI

PONIEDZIAŁEK

Zupa brokułowa z warzywami, ryżem i ziel. pietr. 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), brokuły 17%, ryż 8%, mąka pszenna 3%,

czosnek 1,5%, natka pietruszki 0,5%, sól, pieprz

Spaghetti sojowe z warzywami i pomidorami pelati 265 kcal

Składniki: substytut mięsa na bazie soi 47% (tofu 94% (woda, ziarno soi, aromat naturalny, sól, zioła i przyprawy 0,75% (czosnek w proszku, pieprz, chilli, regulator kwasowości- kwas mlekowy), makaron pszenny 29%, koncentrat pomidorowy 8%(zaw. ekstraktu- nie mniej niż 32%), pomidory pelati 6%, , czosnek

3%, olej rzepakowy 2% tymianek 0,5 % ,  oregano 0,5 %, sól, pieprz

Owoc jabłko 80 kcal

WTOREK

Zupa pomarańczowa z marchewką dynią, batatami i ziel.pietr 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angiel, liść laurowy), marchew 18%, dynia 11%, bataty 6%, sól, pieprz

Różyczki kalafiora w złocistej panierce z ziemniakami puree. surówka z kapusty pekińskiej, kukurydzy, kisz ogórka i ziel.pietr. 285 kcal

Składniki: kalafior różyczki 56%, ziemniaki 16%, kapusta pekińska 6% kukurydza 4%, bułka tarta 4,2%, olej rzepakowy 2%, rodzynki 1%, koperek 0,8%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Owoc melon 45 kcal

ŚRODA

Zupa z zielonych warzyw, fasolką, brokułami, groszkiem, szpinakiem, ziemn i ziel. pietr. 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy) fasolka zielona 11%, brokuły 8,2%, ziemniaki

8%, groszek 5% szpinak 4%, zielona pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Zapiekany ryż z jabłkiem i cynamonem 255 kcal

Składniki: ryż biały 59%, jabłko 26%, cynamon 4%,

Składniki: ciasto 69% (mąka pszenna, sól,) , ,proszek do pieczenia, cukier 4%, sól 2%, olej rzepakowy 2%

Owoc banan 95 kcal

CZWARTEK

Literkowa zupa pomidorowa z warzywami i ziel. pietr. 250 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), makaron 6,6% Marchew 5%, koncentrat pomidorowy 5 % (zaw. ekstraktu – nie mniej niż 32%), zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz.

Medalion z buraka z kaszą kuskus w sosie holenderskim, surówka z buraczków 265 kcal

Składniki: burak 81%, kasza kuskus 17%, buraki 11% bulion 6% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy) marchew 6%, groszek 4%,  mąka pszenna 2,5%, olej rzepakowy 1,5% , sok z cytryny 0,5%, papr słodka 0,5%, tymianek, sól, pieprz

Owoc winogrona 60 kcal

PIĄTEK

Zupa ogórkowa z warzywami, ziemniakami i ziel. pietr 235 kcal

Składniki: wywar warzywny 66% (woda, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), ogórki kiszone 17%, ziemniaki 7%, marchew

4,2%, mąka pszenna 1%, zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz.

Zapiekanka makaronowa z warzywami, surówka z kiszonej kapusty 240kcal

Składniki: makaron pszenny 45%, kalafior 18%, brokuły 14%, marchew 12%.

mąka pszenna 2%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Lactobacillus acidophilus,Bifidobacterium lactis), mąka pszenna 2%, sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Owoc jabłko 80 kcal

 

przykładowy
JASŁOSPIS BEZGLUTENOWY

PONIEDZIAŁEK

Zupa kalafiorowa z ryżem, warzywami i ziel. pietruszką 230 kcal

Składniki: wywar 64% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), kalafior różyczki 23,2%, ryż 8%, marchew 4%, zielona pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Spaghetti bolognese na makaronie bezglutenowym z mięsem wp/ woł. 270 kcal

Składniki: mięso wieprzowe 37%, makaron kukurydziany 29% (mąka kukurydziana, woda), mięso wołowe 16%, koncentrat pomidorowy 8% (zaw. ekstraktu- nie mniej niż 32%), śmietana 4% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), czosnek 3%, olej rzepakowy 2% tymianek 0,5 %,  oregano 0,5 %, sól, pieprz

Owoc jabłko 80 kcal

WTOREK

Zupa pomidorowa z ryżem, warzywami i ziel. pietr. 200 kcal

Składniki: wywar 78% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), makaron bezglutenowy6,6% Marchew 5%, koncentrat pomidorowy 5 % (zaw. ekstraktu nie mniej niż 32%), śmietana 4,5 % (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz

Roladka drobiowa z warzywami ogrodowymi w sosie holenderskim z ryżem parabolicznym, surówka z marchewki 265

Składniki: pierś z kurczaka 52%, ryż paraboliczny 18%, marchew 12,2%, kalafior 7%, brokuły 6%, jaja 4%, sok z cytryny 0,5%,

zielona pietruszka 0,8%, sól, pieprz

Owoc ananas 65 kcal

ŚRODA

Zupa wiejska z warzywami, ziemniakami, mięsem wieprzowym, ziel. groszek i ziel. pietr 250 kcal Składniki: wywar 55% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), mięso mielone wieprzowe 16,2% ziemniaki 11%, marchew 7%, groszek cukrowy 5%, koncentrat pomidorowy 3 % (zaw. ekstraktu nie mniej niż 32%), śmietana 2% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej), zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz

Zapiekany ryż z jabłkiem i cynamonem 255 kcal

Składniki: ryż biały 59%, jabłko 26%, mleko 11%., cynamon 4%,

Owoc banan 95 kcal

CZWARTEK

Zupa jarzynowa z fasolką, brokułami, brukselką, kalafiorem i ziel. pietr 240 kcal

Składniki: wywar 74% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por,seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy), kalafior 6% , brokuły 6,2 %, fasolka szparagowa 4%, brukselka 3,5%, jaja 1,5%, śmietana 2% (z mleka, kultury bakterii fermentacji mleko), zielona pietruszka 0,8% sól, pieprz

Pieczony udziec z kurczaka z ziemniakami, surówka z buraczków 270 kcal

Składniki: Udo z kurczaka 48,5%, ziemniaki 25%, buraki 19%, wywar 4%% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie,

liść laurowy, sól, pieprz), olej rzepakowy 3%, sok cytryny 0,5%, sól, pieprz, przyprawy

Owoc gruszka 60 kcal

PIĄTEK

Zupa pomarańczowa z marchewką dynią i batami i ziel. pietr 250 kcal Składniki: wywar 66% (woda, korpus z kurczaka, marchew, por, seler, korzeń pietruszki, ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz), marchew 18%, dynia 11%, bataty 6%, sól, pieprz

Kotlecik z łososia atlantyckiego, ziemniaki puree, surówka z tartego kalafiora i marchewki 270 kcal

Składniki: filet z łososia 57 %, ziemniaki 16%, marchewka 11%, kalafior 7%, jogurt naturalny 4% (mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii jogurtowych, Lactobacillus acidophilus,Bifidobacterium lactis), masło 2,5% ( śmietanka pasteryz zaw. Tłusz mlecz 82%) mąka pszenna 2%, , sok z cytryny 0,5%, sól, pieprz

Ciastko bananowe z niską zawartością glutenu

Składniki: banany 27%, mieszanka bezglutenowa (skrobia kukurydziana, mąka sojowa, lecytyna z soi), cukier, jajo, olej rzepakowy, proszek do pieczenia, mąka pszenna.Produkt może zawierać mleko, sól, cynamon, seler gorczycę oraz śladowe ilości glutenu